Strój zakonnicy
medea
2010-11-09 09:48:11 UTC
Jak się nazywa? Czy to też jest habit? Coś mi się zdaje, że ma osobną nazwę.

Ewa
Slawek Kotynski
2010-11-09 11:07:06 UTC
Post by medea
Jak się nazywa? Czy to też jest habit? Coś mi się zdaje, że ma osobną nazwę.
Nie ma.
Samo słowo habit oznacza długą suknię.
--
mjk
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Krystian Zaczyk
2010-11-09 14:22:49 UTC
Post by medea
Jak się nazywa? Czy to też jest habit? Coś mi się zdaje, że ma osobną nazwę.
Habit. Ale na "habit właściwy" (suknię) nakładany jest szkaplerz - szeroki pas
materiału z otworem na głowe, przykrywający habit z przodu i z tyłu. Nie jest to
jednak element wyłącznie stroju żeńskiego.
Zakonnice noszą natomiast płócienny czepek (czepiec), zakrywający szyję i część
twarzy oraz welon.

Krystian
medea
2010-11-09 19:57:01 UTC
Post by Krystian Zaczyk
Post by medea
[...]
Dziękuję bardzo za dokładne dane. :)

Ewa
Jerzy
2010-11-10 17:53:36 UTC
Ten ozdobny czepiec w niektórych zakonach nazywa sie kornet . szczególnie
ten ze skrzyd³ami bogato usztywniony
Jak siê nazywa? Czy to te¿ jest habit? Co¶ mi siê zdaje, ¿e ma osobn±
nazwê.
Habit. Ale na "habit w³a¶ciwy" (sukniê) nak³adany jest szkaplerz -
szeroki pas
materia³u z otworem na g³owe, przykrywaj±cy habit z przodu i z ty³u. Nie
jest to
jednak element wy³±cznie stroju ¿eñskiego.
Zakonnice nosz± natomiast p³ócienny czepek (czepiec), zakrywaj±cy szyjê
i czê¶æ
twarzy oraz welon.
Dziêkujê bardzo za dok³adne dane. :)
Ewa