Znaczenie przysłów
s***@poczta.fm
2006-03-21 17:41:20 UTC
Czasem nie wiem co oznacza jakie¶ przys³owie, np.: "Nosi³ wilk razy kilka,
ponie¶li i wilka", "Gdzie drwa r±bi±, tam wióry lec±".

Pomomo tego ¿e w s³owniku j. polskiego (trzytomowy M. Szymczaka) jest du¿o
przys³ów to nie ma ich znaczeñ. Czy powinienem szukaæ w innym s³owniku albo
mo¿e znacie strone WWW ze znaczeniami przys³ów.

Darek
Micha³ Stanis³aw
2006-03-21 19:11:31 UTC
Post by s***@poczta.fm
[...]
Te polskie przys³owia s± tak proste w znaczeniu, ¿e nie widzê potrzeby
ich t³umaczenia na *polskie*

Tu, Pan znajdzie wyszukiwarkê GOOGLE : http://www.google.pl/

Encyklopedia za darmo:
http://portalwiedzy.onet.pl/

Uk³ony

micha³
Piotr Karwowski
2006-03-22 13:37:52 UTC
Czasem nie wiem co oznacza jakieś przysłowie, np.: "Nosił wilk razy kilka,
ponieśli i wilka", "Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą".
Pomomo tego że w słowniku j. polskiego (trzytomowy M. Szymczaka) jest dużo
przysłów to nie ma ich znaczeń. Czy powinienem szukać w innym słowniku albo
może znacie strone WWW ze znaczeniami przysłów.
Może Wielki słownik frazeologiczny PWN z przysłowiami?
http://ksiegarnia.pwn.pl/4306_pozycja.html
--
...cuz I am 21st century digital boy --
don't know how to read but got a lot of toys...
BasiaBjk
2006-03-22 14:03:48 UTC
Pomomo tego że w słowniku j. polskiego (trzytomowy M. Szymczaka) jest dużo
przysłów to nie ma ich znaczeń. Czy powinienem szukać w innym słowniku albo
może znacie strone WWW ze znaczeniami przysłów.
Poczytaj Krzyżanowskiego "Mądrej głowie dość dwie słowie - pięć centuryj
przysłów polskich i diabelski tuzin z hakiem", wyd. PIW i zbliżona
tematyka: Kopalińskiego "Kot w worku czyli z dziejów powiedzeń i nazw".
pa, Basia
m***@gazeta.pl
2006-03-25 15:42:14 UTC
[...]
POlecam "Przysłownik" Katarzyny Kłosińskiej, wydany przez Świat Książki.
Jedyna publikacja, która wyjaśnia znaczenie przysłów i ich pochodzenie.
Marta