Znaczenie przysłów
s***@poczta.fm
2006-03-21 17:41:20 UTC
Czasem nie wiem co oznacza jakie¶ przys³owie, np.: "Nosi³ wilk razy kilka,
ponie¶li i wilka", "Gdzie drwa r±bi±, tam wióry lec±".

Pomomo tego ¿e w s³owniku j. polskiego (trzytomowy M. Szymczaka) jest du¿o
przys³ów to nie ma ich znaczeñ. Czy powinienem szukaæ w innym s³owniku albo
mo¿e znacie strone WWW ze znaczeniami przys³ów.

Darek
Micha³ Stanis³aw
2006-03-21 19:11:31 UTC
Post by s***@poczta.fm
[...]
Te polskie przys³owia s± tak proste w znaczeniu, ¿e nie widzê potrzeby
ich t³umaczenia na *polskie*

Tu, Pan znajdzie wyszukiwarkê GOOGLE : http://www.google.pl/

Encyklopedia za darmo:
http://portalwiedzy.onet.pl/

Uk³ony

micha³
Piotr Karwowski
2006-03-22 13:37:52 UTC
Czasem nie wiem co oznacza jakieś przysłowie, np.: "Nosił wilk razy kilka,
ponieśli i wilka", "Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą".
Pomomo tego że w słowniku j. polskiego (trzytomowy M. Szymczaka) jest dużo
przysłów to nie ma ich znaczeń. Czy powinienem szukać w innym słowniku albo
może znacie strone WWW ze znaczeniami przysłów.
Może Wielki słownik frazeologiczny PWN z przysłowiami?
http://ksiegarnia.pwn.pl/4306_pozycja.html
--
...cuz I am 21st century digital boy --
don't know how to read but got a lot of toys...
BasiaBjk
2006-03-22 14:03:48 UTC
Pomomo tego że w słowniku j. polskiego (trzytomowy M. Szymczaka) jest dużo
przysłów to nie ma ich znaczeń. Czy powinienem szukać w innym słowniku albo
może znacie strone WWW ze znaczeniami przysłów.
Poczytaj Krzyżanowskiego "Mądrej głowie dość dwie słowie - pięć centuryj
przysłów polskich i diabelski tuzin z hakiem", wyd. PIW i zbliżona
tematyka: Kopalińskiego "Kot w worku czyli z dziejów powiedzeń i nazw".
pa, Basia
m***@gazeta.pl
2006-03-25 15:42:14 UTC
[...]
POlecam "Przysłownik" Katarzyny Kłosińskiej, wydany przez Świat Książki.
Jedyna publikacja, która wyjaśnia znaczenie przysłów i ich pochodzenie.
Marta

Database (slave) 0.004525 s
44.2734 kB
Benchmark Min Max Average Total
SELECT `lang` FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_url` = 'pl.hum.polszczyzna' (4)
0.000165 s
0.000513 s
0.000265 s
0.001059 s
2.2344 kB
2.3672 kB
2.2676 kB
9.0703 kB
SELECT `code`, `name` FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (3)
0.000154 s
0.000166 s
0.000160 s
0.000479 s
2.4141 kB
2.4141 kB
2.4141 kB
7.2422 kB
SELECT * FROM `lang` WHERE `code` = 'pl' (1)
0.000193 s
0.000193 s
0.000193 s
0.000193 s
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
SELECT * FROM `thread` WHERE `hash` = 'VRKH0BK2' (1)
0.000492 s
0.000492 s
0.000492 s
0.000492 s
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
SELECT * FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_id` = '46906' (1)
0.000534 s
0.000534 s
0.000534 s
0.000534 s
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
SELECT * FROM `temp_simthread` WHERE `hash` = 'VRKH0BK2' (1)
0.000569 s
0.000569 s
0.000569 s
0.000569 s
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
SELECT text_res, img_res, manual FROM porndetect WHERE hash = 'VRKH0BK2' AND page = 1 (1)
0.001199 s
0.001199 s
0.001199 s
0.001199 s
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
Kohana 0.011274 s
48.7734 kB
Benchmark Min Max Average Total
find_file (73)
0.000016 s
0.000411 s
0.000154 s
0.011274 s
0.5234 kB
2.1563 kB
0.6681 kB
48.7734 kB
Requests 0.073604 s
461.0078 kB
Benchmark Min Max Average Total
"VRKH0BK2/znaczenie-przys-ow" (1)
0.076854 s
0.076854 s
0.076854 s
0.076854 s
489.0078 kB
489.0078 kB
489.0078 kB
489.0078 kB
Thread controller 0.001487 s
27.7109 kB
Benchmark Min Max Average Total
Init (1)
0.001487 s
0.001487 s
0.001487 s
0.001487 s
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
27.7109 kB
Thread parsing 0.047772 s
81.4297 kB
Benchmark Min Max Average Total
Other (2)
0.003311 s
0.010178 s
0.006745 s
0.013489 s
10.3125 kB
10.4922 kB
10.4023 kB
20.8047 kB
PHP Post Parsing (1)
0.004527 s
0.004527 s
0.004527 s
0.004527 s
48.4531 kB
48.4531 kB
48.4531 kB
48.4531 kB
C++ Post Parsing (1)
0.029347 s
0.029347 s
0.029347 s
0.029347 s
5.7109 kB
5.7109 kB
5.7109 kB
5.7109 kB
Three (1)
0.000409 s
0.000409 s
0.000409 s
0.000409 s
6.4609 kB
6.4609 kB
6.4609 kB
6.4609 kB
Load & uncompress 0.010100 s
8.0391 kB
Benchmark Min Max Average Total
load_thread (1)
0.010100 s
0.010100 s
0.010100 s
0.010100 s
8.0391 kB
8.0391 kB
8.0391 kB
8.0391 kB
Application Execution (507) 0.020666 s 33.418700 s 0.197943 s 0.097447 s
749.6172 kB 4,534.3750 kB 1,358.4018 kB 1,110.5156 kB