Marnacja
n***@onet.eu
2006-07-20 17:37:24 UTC
Gugle daja ponad siedemset rezultatow z "marnacja/". W zadnym z dostepnych mi
slownikow tego wyrazu nie ma. Neologizm? Czy tez jakas pozostalosc
staropolszczyzny? A moze zwykle niechlujstwo?
Artur Jachacy
2006-07-20 17:45:00 UTC
Post by n***@onet.eu
Gugle daja ponad siedemset rezultatow z "marnacja/". W zadnym z dostepnych mi
slownikow tego wyrazu nie ma. Neologizm? Czy tez jakas pozostalosc
staropolszczyzny? A moze zwykle niechlujstwo?
Niechlujstwo! Niechlujstwo!

A.
--
Washington, Washington
Six-foot-twenty, fuckin' killing for fun
n***@onet.eu
2006-07-20 17:57:01 UTC
Post by Artur Jachacy
Post by n***@onet.eu
[...]
Oj, to szkoda, bo ladnie brzmi. I rymuje sie z lamentacja ;)
NB
bazyli4
2006-07-20 19:11:20 UTC
Post by n***@onet.eu
Gugle daja ponad siedemset rezultatow z "marnacja/". W zadnym z dostepnych mi
slownikow tego wyrazu nie ma. Neologizm? Czy tez jakas pozostalosc
staropolszczyzny? A moze zwykle niechlujstwo?
Nie wiem, skąd to, ale używam czasami, bardzo ładne słowo ono jest.

Pzdr
Paweł
Jarosław Sokołowski
2006-07-20 19:25:03 UTC
Post by bazyli4
Post by n***@onet.eu
[...]
U Rejmonta w "Chłopach" często występuje.

"Więc tymczasowie jeno zły miał uciechę i profit z tej marnacji narodu,
z tych kłyźnień, swarów a bitek, z tego umęczenia serc w biedzie a
żałościach"

"Mało to już marnacji przez bór?"

"A upadek w gospodarstwie był i marnacja, że jaże mi moja nie dała
dobrego słowa"
Jarek
MM
2006-07-24 17:22:42 UTC
Post by n***@onet.eu
[...]
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.p
Raczej niechlujstwo, albo trywializm. Sprawa podobna do tej z dowcipu: "ale
pani utyta, mog³aby pani schu¶æ"...
Pozdrawiam

Marek