Czy piszemy razem czy oddzielnie?
atma
2005-08-25 09:17:19 UTC
Prosi³bym kogo¶ bardziej ni¿ ja zorientowanego o sugestiê
odno¶nie poprawnej pisowni zwrotu "poprzyozdabia³y",
czy piszemy razem czy oddzielnie "po przyozdabia³y".
Bo wydaje mi siê ¿e w wersji drugiej jest poprawnie
a nie chcia³bym pope³niæ b³êdu w pisowni. Pozdrawiam
Micha³ Stanis³aw
2005-08-25 10:42:13 UTC
Post by atma
[...]
Poprzyozdabia³y piszemy razem!!!

politolog
micha³

Postscriptum

Znajdzie to Pan w S³owniku ortograficznym jêzyka polskiego.
Problem polega na tym, ¿e s³ownik trzeba mieæ a na dodadatek
trzeba *chcieæ* czytaæ. :-))
atma
2005-08-25 11:03:22 UTC
Post by Micha³ Stanis³aw
[...]
Aha ja zazwyczaj sprawdzam, niestety nie mam papierowej wersji
s³ownika, tak wiêc korzystam ze s³ownika jêzyka polskiego PWN
w wersji elektronicznej ( sjp.pwn.pl ) tam nie mog³em siê doszukaæ
takiej sk³adni 'Poprzyozdabia³y' w s³owniku ortograficznym.
piotrpanek
2005-08-25 11:10:02 UTC
Prosiłbym kogoś bardziej niż ja zorientowanego o sugestię
odnośnie poprawnej pisowni zwrotu "poprzyozdabiały",
czy piszemy razem czy oddzielnie "po przyozdabiały".
Bo wydaje mi się że w wersji drugiej jest poprawnie
a nie chciałbym popełnić błędu w pisowni. Pozdrawiam
Skoro tak uważasz, to czemu nie napisałeś, że nie chciałbyś "po pełnić"
błędu?

pzdr
piotrek
--
Trol to też stworzenie boże
że inaczej żyć nie może,
nie postępuj z nim okrutnie
Eneuel Leszek Ciszewski
2005-08-26 17:35:51 UTC
[...]
Może to rzuci jakieś światło:

poprzyjeżdżać dk I, ~dża, ~ają

o wielu: zjechać się, przyjechać kolejno, jeden po drugim

Mnóstwo ludzi poprzyjeżdżało latem na wieś.
Poprzyjeżdżali krewni z prowincji.

-=-

poprzybijać dk I, ~am, ~asz, ~ają, ~aj, ~ał, ~any

przybić wiele czegoś albo przybić coś w wielu miejscach

Poprzybijać listewki, sztachety, zelówki.
Poprzybijać papę.

--
.`'.-. ._. .-.

Postscriptum: Czy można rzucać światło i nie być elektrykiem?
atma
2005-08-26 21:48:43 UTC
dziêkujê za sugestie. pozdrawiam, a.
MM
2005-09-03 14:26:50 UTC
Pierwsze jest poprawne, ale wogóle uwa¿am, ze jest to forma bardzo dziwna i
nie nale¿y jej u¿ywaæ.

Marek
PiotRek
2005-09-03 22:15:53 UTC
Pierwsze jest poprawne, ale wogóle uważam, ze jest to forma bardzo dziwna i
nie należy jej używać.
Odpowiadanie _nad_ cytatem też jest bardzo dziwne - nie należy
tak robić.

Pozdrawiam

Piotr