O ruże ciepłowniczej, policji i jeżu
Stokrotka
2011-10-15 20:26:20 UTC
Dziś rano idę do sklepu na sobotnie zakupy,
zaskoczona widzę, że w nocy,
na trawniku pod kturym biegnie duża rura ciepłownicza,
pomiędzy pomiędzy 2 garażami, ktoś zaczął budować kolejny - ponad rurą
ciepłowniczą.

Od 2 lat w tym właśnie miejscu, śnieg roztapia się nie tylko ponad rurą,
ale także obok, to sugeruje wyciek.

Dzwonię więc do lokalnego pogotowia ciepłowniczego,
z budki telefonicznej, z nowo kupionej karty.

Opowiadam dokładnie o miejscu gdzie to się stało,
o tym , że budowlę rozpoczęto w nocy w piątek,
by nie dało się reagować w sobotę i niedzielę bo wszystko nieczynne,
co sugeruje samowolę budowlaną, a na pytanie użędnika:
- I co ja mam z tym zrobić ?
- Nie wiem, __ja policji nie zawiadomię, bo to pewnie oni.__(9 rano)

Wieczorem, po ciemku, czekam u siebie w garażu na jeża,
dokarmiam go co dzień, on skusi się na mleczko tylko czasem.
Podjeżdża auto z materiałami budowlanymi, wyłażę ze swojego garażu,
widzę 3 ludzi, uświadamiam, co jest pod trawnikiem.
Na wszelki wypadek robię zdjęcie, jednak małe są szanse by wyszło,
odjeżdżają.
Zamykam się, czekając dalej na spłoszoną hałasem istotę:
jak się zjawi, to zapiszczy.

(około 9 wieczorem)
Łomotanie.
-Kto tam?
-Policja!
Zamykam się dokładniej.
-Otwierać!
-A skąd ja wiem, że to policja? Jak otwożę mogę po głowie dostać. O co
hodzi?
-Pani wywołała awanturę przed hwilą.
-Nie wywołałam awantury tylko uświadomiłam tego pana, że jak tam postawi
auto, to się może wszystko zapaść, a on może się razem z autem ugotować we
wżątku.
- Ten pan ma zezwolenie z ciepłowni.
- Dziwne, dziś tam dzwoniłam i nic o tym nie wiedzieli.
-....
-... dokarmiam jeża, tam są dwie miseczki z mlekiem, proszę nie wylać.
-Jakie miseczki?
-Aaaa, już pan wylał.

Nie wiem, czy to była policja, czy wołomińska mafia.
Policjant nie podał numeru, stopnia, ani imienia i nazwiska.
Ale też o to nie pytałam, ponieważ, ze względu na zamknięte wrota nie było
możliwości sprawdzenia tego.
Zresztą, czy w tym kontekście jest jakaś rużnica?
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/
pari
2011-10-16 07:42:45 UTC
Post by Stokrotka
Dziś rano idę do sklepu na sobotnie zakupy,
zaskoczona widzę, że w nocy,
na trawniku pod kturym biegnie duża rura ciepłownicza,
(-)
Cały ten tekst to jedno wielkie bebłanie w ortografii buraka.
pari
Stokrotka
2011-10-16 19:02:41 UTC
Post by pari
Post by Stokrotka
[...]
Stopkę czytać potrafi?
Za mądre?
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/
Aicha
2011-10-16 15:51:43 UTC
Post by Stokrotka
Dziś rano idę do sklepu na sobotnie zakupy,
zaskoczona widzę, że w nocy,
na trawniku pod kturym biegnie duża rura ciepłownicza,
Powinno być "ruża" - przecież tylko "rz" wymienia się na "r" :P
--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku
Krystian Zaczyk
2011-10-16 18:10:13 UTC
Post by Aicha
Post by Stokrotka
Dziś rano idę do sklepu na sobotnie zakupy,
zaskoczona widzę, że w nocy,
na trawniku pod kturym biegnie duża rura ciepłownicza,
Powinno być "ruża" - przecież tylko "rz" wymienia się na "r" :P
Muwiły dwie ruże o dużej raz ruże:
- Ja tylko w tych rurach się dużę, co duże
A druga spytała, już nieco znużona,
- Czy żona tej dużej to jest odużona?

Krystian
(Żeby nie było, że tylko do eneuelowej reformy układam wierszyki)
WM
2011-10-16 19:17:41 UTC
Post by Krystian Zaczyk
Post by Aicha
Post by Stokrotka
[...]
Kładzie się ruża na ruże ponura,
Trzy ruże to, czy jedna rura?

WM
Janusz
2011-10-19 06:39:39 UTC
Post by Aicha
Powinno być "ruża" - przecież tylko "rz" wymienia się na "r" :P
Stokrotka stoi do nas pełnym otworem, jak ś.p. Młoda Lekarka,
a wybrzydzacie. Jak to mówił mój dowódca: Ja wam robię na
rękę, a wy mi w-brew!
Nieładnie.

Jan
Bydlę
2011-10-29 22:18:34 UTC
Post by Aicha
Post by Stokrotka
Dziś rano idę do sklepu na sobotnie zakupy,
zaskoczona widzę, że w nocy,
na trawniku pod kturym biegnie duża rura ciepłownicza,
Powinno być "ruża" - przecież tylko "rz" wymienia się na "r" :P
Na komisariacie policji:
- Franek, jak się pisze róże?
- Nooo... normalnie, przez o z kreską i zet z kropką. (po chwili) - A
czemu pytasz?
- A, bo muszę to opisać - gość się powiesił na rurze...
Bydlę
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-11-01 23:47:12 UTC
Post by Stokrotka
[...]
Czyli zakładasz, że rozmawiasz z pseudopolicjantami a jednocześnie
zakładasz u łomoczących dobrą wolę? Trochę skomplikowame. Oczywiste
jest, że zakładasz, iż rozmawiasz z ludźmi porządnymi, skoro prosisz
o niewylewanie mleka.

-=-

I jak -- garaż stoi?
--