Kobierał?
Karol
2011-05-27 19:42:24 UTC
Witam.
Mam pytanie zagadkę, co znaczy słowo "kobierał" jest ono używane w powiedzeniu
"wybierał, przebierał i dostał kobierał" czy jakoś tak:) w necie nie ma znaczenia
tego słowa, znajomi też nie znają a szukali po słownikach.
zdumiony
kobieta?
k***@op.pl
2011-05-27 20:00:02 UTC

powiedzeniu

nie ma znaczenia

> kobieta?

Dla jasności to zagadka na którą sam nie znam odpowiedzi:)
Władysław Łoś
2011-05-29 09:56:01 UTC
Post by Karol
[...]
Myślę, że może tam coś zostało przekręcone, a chodzi o dostanie kosza -
kobiałki, kobiela, korbela - z łac. ?corbis"

Władysław
medea
2011-05-29 15:52:06 UTC
Post by Karol
[...]
Może chodzi o to, że zamiast kobiety dostał mu się kobierał, czyli
pokręcona tak jak to słowo - kobieta. ;)

Ewa
zdumiony
2011-05-30 16:05:00 UTC
Post by medea
Może chodzi o to, że zamiast kobiety dostał mu się kobierał, czyli
pokręcona tak jak to słowo - kobieta. ;)
Coś podobnego do "kobieton"

Krystian Zaczyk
2011-05-30 14:38:30 UTC
Post by Karol
[...]
Mnie "kobierał" kojarzy się z kobietą-generałem.

Krystian
--
Baczność, spocznij, patrz na prawo,
do przysięgi złóż swą dłoń!