co to za figura retoryczna?
Tans
2010-11-24 11:13:27 UTC
Jak nazywa się figura retoryczna, której przeznaczeniem jest powiedzenie
tego, czego się nie chce powiedzieć? Na przykład:

"nie powiem, że jesteś chamem, bo jestem dobrze wychowany"

Tans
medea
2010-11-24 21:28:22 UTC
Post by Tans
Jak nazywa się figura retoryczna, której przeznaczeniem jest powiedzenie
"nie powiem, że jesteś chamem, bo jestem dobrze wychowany"
Pominięcie.

Wydaje mi się, że to podobne do popularnego sformułowania "nie
wspominając już o tym, że...", które w gruncie rzeczy ma na celu
uwypuklenie tego, o czym się niby nie chce wspominać.

Ewa
Tans
2010-11-24 22:06:47 UTC
Post by medea
Post by Tans
[...]
Dzięki! Doczytuję teraz o pominięciu i chyba faktycznie o tę figurę chodzi.

Tans