Przerażenie mnie ogarnia...
2011-06-14 16:08:07 UTC
..gdy widzę, jak coraz młodsi stają się przestępcami...
Może to zła grupa na takie wynurzenia, ale jakoś tak
wyszło, bo niedawno pisałem na tę właśnie grupę a zmiany
mnie także przerażają...

Gówniara, ledwo od ziemi odrosła, a już zabiła człowieka...

W wieku dziewięciu lat sycylijska mafia, która uprzednio
w akcie zemsty zamordowała jego ojca

http://pl.wikipedia.org/wiki/Vito_Corleone

W chwili obecnej poluję na tę zbrodniarkę o imieniu mafia.
Małą literą -- nic dziwnego, bo takim osobom nie przystoi
wielka litera czy inaczej wyrażony szacunek...

-=-

Obejrzałem 19 części z 19, z czego 00 była raczej spoza filmu, któraś
była jedynie muzyką i utraciłem początek filmu (bez którego reszta ma
sens nijaki -- ani męski, ani żeński czy damski lub kobiecy) i brak mi
części piątej w liczeniu: 00, 01, 02,..,18, 19 -- straszne...
Szyk
A tak po za tym zdrówko dopisuje?
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-06-14 21:45:19 UTC
Post by Szyk
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
[...]
Chyba szanownemu Panu nie dopisuje zdrówko, skoro
szanowny Pan popełnia takie błędy na tej grupie. :)

-=-

poza

<<przyimek łączący się z rzeczownikami (lub innymi wyrazami
pełniącymi ich funkcję) w narzędniku, niekiedy w bierniku;
w funkcjach przestrzennych - będący wzmocnionym odpowiednikiem
przyimka za>>

a) <<w połączeniu z biernikiem - oznacza kierunek dalszy niż punkt,
granica wyznaczone rzeczownikiem lub kierunek na zewnątrz przestrzeni ograniczonej>>

Patrzeć poza rzekę.
Wybiegł poza bramę.

b) <<w połączeniu z narzędnikiem - oznacza miejsce dalsze niż położenie
przedmiotu oznaczonego przez rzeczownik, a na zewnątrz przestrzeni ograniczonej>>

Spędzać czas poza domem.
Akcja rozgrywa się poza krajem.

() Poza nawiasem, poza nawias czegoś <<o kimś, o czymś wyłączonym z zakresu czegoś>>
() Poza obrębem czegoś, poza obręb czegoś; poza ramami czegoś, poza ramy czegoś
<<o kimś, o czymś, kto, co nie mieści się w zakresie czegoś>>
() Poza oczy, oczami, plecami <<o słowach, opiniach, itp. ukrywanych
przed kimś, a niekorzystnych dla niego>>
() Mieć coś poza sobą <przeżyć coś; także: osiągnąć coś (w przeszłości)>>

c) <<w połączeniu z narzędnikiem - oznacza ograniczenie lub wyłączenie
z zakresu, zasięgu; z wyjątkiem, oprócz>>

Praca wykonana poza godzinami biurowymi.
Widywali się poza lekcjami.
Nie widział świata poza nią.

d) <<w połączeniu z narzędnikiem - oznacza poszerzenie zakresu
czegoś o inne przedmioty, ludzi, sprawy; oprócz>>

Poza nim poszkodowanych było jeszcze kilka osób.

poza tym

1. <<wyrażenie przyłączające inne zdanie, niekiedy o treści
kontrastującej lub przeciwstawnej>>

Uczył się i pracował, poza tym brał udział w zajęciach społecznych.
Chłopiec uczył się dobrze, poza tym był to urwis.

2. <<wyrażenie zamykające szereg wyliczeniowy, stawiane przed jego ostatnim członem>>
Zna język włoski i hiszpański, poza tym trochę francuskiego.

-=-

Szanowny Pan nawet nie podpisuje się -- być może nie umie?... :)
Szyk
2011-06-15 10:53:50 UTC
Post by Szyk
[...]
Piszę tak by mnie zrozumiano. A nie tak jak jakieś pierdasy sobie
wydumały. Poza tym te uwagi są całkowicie OT i nie nawiązują do
wiadomości rozpoczynającej wątek.

I nie prawdą jest, że się nie podpisuję, podpisałem się raz przy
dodawaniu serwera news w programie. I podałem nawet prawdziwy adres email.
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-06-15 11:36:37 UTC
Post by Szyk
A tak po za tym zdrówko dopisuje?
Chyba szanownemu Panu nie dopisuje zdrówko, skoro
szanowny Pan popełnia takie błędy na tej grupie. :)
Piszę tak by mnie zrozumiano. A nie tak jak jakieś pierdasy sobie wydumały.
Proponuję więc Tobie pisanie do kogoś, kto używa Twego języka. :)
Może ze Stokrotką nawiążesz nić porozumienia... ;)
Poza tym te uwagi są całkowicie OT i nie nawiązują do wiadomości rozpoczynającej wątek.
Które uwagi i który watek? :)
I nie prawdą jest, że się nie podpisuję, podpisałem się raz przy dodawaniu serwera news w programie. I podałem nawet prawdziwy
adres email.
No cóż... Skoro nie jest prawdą... ;)