czuć do kogoś mietę?
MartaMaria
2012-01-26 08:52:54 UTC
skąd się wzięło to określenie? I dlaczego akurat mięte, a nie - dajmy
na to - lawendę?
Waldemar Krzok
2012-01-26 10:29:47 UTC
Post by MartaMaria
skąd się wzięło to określenie? I dlaczego akurat mięte, a nie - dajmy
na to - lawendę?
Mięta ładniej pachnie. Oprócz tego lepiej kogoś mięcić niż lawędzić ;-).
A tak naprawdę, to nie wiem.

Waldek
2012-01-26 11:43:49 UTC
Post by Waldemar Krzok
Post by MartaMaria
skąd się wzięło to określenie? I dlaczego akurat mięte, a nie - dajmy
na to - lawendę?
Mięta ładniej pachnie. Oprócz tego lepiej kogoś mięcić niż lawędzić ;-).
A tak naprawdę, to nie wiem.
Ja zawsze oną miętę kojarzyłem z namiętnością.
WM
2012-01-26 11:30:39 UTC
Post by MartaMaria
skąd się wzięło to określenie? I dlaczego akurat mięte, a nie - dajmy
na to - lawendę?
Mieć ochotę kogoś miętolić?

WM
2012-01-26 11:37:33 UTC
Post by WM
Post by MartaMaria
skąd się wzięło to określenie? I dlaczego akurat mięte, a nie - dajmy
na to - lawendę?
Mieć ochotę kogoś miętolić?
:)
"czuć do kogoś miętę przez rumianek"
Kontynuuj :)

mjk
WM
2012-01-26 18:43:54 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by WM
Mieć ochotę kogoś miętolić?
:)
"czuć do kogoś miętę przez rumianek"
Kontynuuj :)
Rumienić się na jej/jego widok? :)

Wiadomo co w ludowych piosenkach oznaczało ''pojenie konia przy studni''.
Ta symbolika trafiła potem do psychoanalizy i sztuki.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sza%C5%82_uniesie%C5%84

WM
2012-01-26 19:16:34 UTC
Post by WM
Post by Slawek Kotynski
Post by WM
Mieć ochotę kogoś miętolić?
:)
[...]
Oj, chmielu, chmielu, ty bujne ziele,
Nie będzie bez cię żadne wesele.

Oj, chmielu, oj, niebożę,
To na dół, to ku górze,
Chmielu niebożę!

Ażebyś ty, chmielu, na te tyczki nie lazł,
A nie robiłbyś ty z panienek niewiast.

To tak tytułem kontynuacji wątku ziołowego.
WM
2012-01-26 21:03:17 UTC
[...]
Stare panny ''siały rutkę''.

W ciekawy sposób funkcjonowały symbole typu: ''czarna polewka''.
Początkowo była to delikatna forma spławienia absztyfikanta,
potem stała się sposobem na ukaranie obrazą, mierzącego zbyt wysoko
konkurenta.

Prawdopodobnie tworzenie rytuałów miłosnych jest tendencją ponadczasową.
Współczesny tego przykład.
http://wampirek.jogger.pl/2004/08/28/maly-poradnik-dla-zakochanych-d/
7. Polozenie rak dziewczyny na ramieniu znaczy Kocham Cie
17. Jezeli chlopak daje dziewczynie zgascic zapalke tzn. chce ja pocalowac

WM
Michał Maciejewski
2012-01-26 11:55:55 UTC
U?ytkownik "MartaMaria" <***@aster.pl> napisa? w wiadomo?ci news:e3d05dc9-f89b-4752-b480-***@b18g2000vbz.googlegroups.com...
skąd się wzięło to określenie? I dlaczego akurat mięte, a nie - dajmy
na to - lawendę?

Zbadałbym pokrewieństwo mięty z miętkością (również w kolanach), ale to
tylko tak sobie, na czuja .

2012-01-26 12:30:16 UTC
Post by MartaMaria
skąd się wzięło to określenie? I dlaczego akurat mięte, a nie - dajmy
na to - lawendę?
Zbadałbym pokrewieństwo mięty z miętkością (również w kolanach), ale to
tylko tak sobie, na czuja .
Namiętność jest od ognia -> zapału i naniecania.
I pewnie ktoś to z miętą skojarzył, jak już Jarosław napisał.

2012-01-26 12:43:49 UTC
Post by Slawek Kotynski
Namiętność jest od ognia -> zapału i naniecania.
I pewnie ktoś to z miętą skojarzył, jak już Jarosław napisał.
W moim otoczeniu funkcjonuje również skojarzenie odwrotne
-- "herbata namiętna", czyli parzona na mięcie.
2012-01-26 13:24:37 UTC
Namiętność jest od ognia -> zapału i naniecania.
I pewnie ktoś to z miętą skojarzył, jak już Jarosław napisał.
W moim otoczeniu funkcjonuje również skojarzenie odwrotne
-- "herbata namiętna", czyli parzona na mięcie.
A ponieważ panny na myśl o namiętnej herbatce się rumienią,
to już i wytłumaczenie dla rumianku mamy. :)

mjk
Bydlę
2012-01-26 14:17:58 UTC
Post by MartaMaria
skąd się wzięło to określenie?
Jak zwykle - z chęci zachowania gatunku:

"MIĘTA – regularne picie jej naparu, polecane bywa przez lekarzy nawet
w przypadkach impotencji i spadku libido."

"Do najpopularniejszych afrodyzjaków używanych w kuchni(...)należą
(...) Również przyprawy oraz zioła wraz z zawartymi w nich olejkami
eterycznymi, witaminami oraz składnikami mineralnymi i mikroelementami
wspomagają wydajność organizmu, jakże potrzebną przy czułym okazywaniu
uczuć… Do najpopularniejszych ziołowych afrodyzjaków należą bazylia,
koper, estragon, imbir, mięta..."

"O tym, że mięta wpływa na męskość wiedzieli już Arabowie. Zdaniem
starożytnych pobudzała działalność mózgu (dlatego adepci filozofii w
Rzymie nosili wianki z mięty), ale we Francji pito ją ze względu na to
iż podnosiła libido. Mięcie przypisywano właściwości magiczne - włożona
do łóżka zapewniała wierność małżeńską."

Problem zaczyna się wtedy, gdy ową miętę czujesz przez rumianek...
:)
--
Bydlę