Reforma ortografi ortografia.3-2-1.pl
Stokrotka
2012-06-10 18:43:03 UTC
Ta sama strona na nowym serewerku, pod nowym adresem ,
z nową wersją programu - syntezatora mowy GdakMini 1_05.

A reforma?
Może kiedyś będzie, ja nie tracę nadziei.
Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"
nowa wersja programu GdakMini (syntezator mowy).
Borneq
2012-06-11 22:21:45 UTC
Post by Stokrotka
A reforma?
Może kiedyś będzie, ja nie tracę nadziei.
Reforma niczego nie ułatwi a jedynie utrudni. Utrudni czytanie a czyta się
zwykle szybciej niż pisze. Przy pisaniu nie widzę problemu by patrzeć, czy
słowo wymienia się na r czy o.
Stokrotka
2012-06-12 18:24:51 UTC
Reforma ... Utrudni czytanie ...
Zależy komu. Starym dorosłym utrudniła by, ale zakłada 100letni okres
przejściowy.
Dzieciom zaś bezwzględnie uprości czytanie, i przyspieszy zarówno czas nauki
czytania, jak i samą szybkość cztania.
... Przy pisaniu nie widzę problemu by patrzeć, czy słowo wymienia się na r
czy o.
Też nie widzę problemu , może sam sobie tracić czas na własne konto , do
woli.
Borneq
2012-06-13 09:26:50 UTC
Post by Stokrotka
Reforma ... Utrudni czytanie ...
Zależy komu. Starym dorosłym utrudniła by, ale zakłada 100letni okres
przejściowy.
Ten 100-letni okres przejściowy jest najgorszym pomysłem. W tym czasie będą
pisać dowolnie, i jak to odczytać?
Tak trudno dzieciom zrozumieć że c+h czytamy jak h a r+z jak ż?
Stokrotka
2012-06-18 22:28:16 UTC
Post by Borneq
Ten 100-letni okres przejściowy jest najgorszym pomysłem. W tym czasie będą
pisać dowolnie, i jak to odczytać?
Nie dowolnie, jak zwykle diabeł tkwi w szczegułah.
Bardzo ważne będzie dokładne pszygotowanie okresu pszejściowego,
sprecyzowanie jakie podręczniki mają być jak drukowane i od kiedy, to samo z
gazetami, nawet znakami drogowymi.
Pszygotowanie tego, tak by reforma pszynosiła zyski i radość, a nie straty
i złość, to ciężka mozolna praca.
Post by Borneq
Post by Stokrotka
Dzieciom zaś bezwzględnie uprości czytanie, i przyspieszy zarówno czas
nauki czytania, jak i samą szybkość cztania.
Tak trudno dzieciom zrozumieć że c+h czytamy jak h a r+z jak ż?
Tak, jak doś długo nazwisko znanego kopozytora czytałam "Hopina", a kiosk
czytałam "r-u-c-h". Nie jest normalnym czytać c jako pusty dźwięk.
waldek
2012-07-25 23:10:33 UTC
Post by Borneq
Tak trudno dzieciom zrozumieć że c+h czytamy jak h
Żartujesz? One to czytają w różny sposób. Może nawet nie zdają sobie z
tego sprawy, ale jednak. Ty też czytasz inaczej.
Post by Borneq
a r+z jak ż?
Tu mniejszy problem, ale przy odmianie przez przypadki często będzie to
nielogiczne.
Post by Borneq
Tak, jak doś długo nazwisko znanego kopozytora czytałam "Hopina",
Jakim cudem? Nie da się! Musiałaś to czytać jako "Chopina", przez "ch".
No, chyba, że masz w stopniu niezwykłym wygimnastykowane struny głosowe
i przeponę.
Post by Borneq
a kiosk czytałam "r-u-c-h".
To już twój problem, winę możesz zwalić na rodziców.
Post by Borneq
Nie jest normalnym czytać c jako pusty dźwięk.
W rosyjskim są znaki miękki i twardy. Możesz przyjąć, że "c" przed "h"
to znak bezdźwięczności. I po kłopocie.

waldek
Stokrotka
2012-07-26 17:59:10 UTC
Post by waldek
Post by Borneq
Tak trudno dzieciom zrozumieć że c+h czytamy jak h
To nie ja piszę, ja tak nie uważam, to nie do mnie.
Post by waldek
Post by Borneq
[...]
Idzie ci o bezdźwięczność?
Nie masz racji. ch nie oznacza h bezdźwięcznego.
Zaś słownik ortograficzny z połowy XX wieku wyraźnie wskazuje,
że
"...bezwzględna większość Polaków zamieszkała na obszarze rdzennej Polski
nie odróżnia dźwiękowo h od ch : literze h i grupie liter ch odpowiada u
nich głoska bezdźwięczna."
To było ponad 50 lat temu. A teraz zmiany w kierunku bezdźwięczności
posunęły się w oczywisty sposub dalej.
Post by waldek
Post by Borneq
a kiosk czytałam "r-u-c-h".
To już twój problem, winę możesz zwalić na rodziców.
Nie muszę , w 1 klasie to całkiem normalne, pokazuję tylko ,
że czytanie 2 głosek jako jednej nie jest ani logiczne , ani naturalne.
Jest wygodnictwem ludzi trudno pszystosowującyh się do zmian, a więc
ociężałyh umysłowo.
Post by waldek
Post by Borneq
Nie jest normalnym czytać c jako pusty dźwięk.
W rosyjskim są znaki miękki i twardy. Możesz przyjąć, że "c" przed "h" to
znak bezdźwięczności. I po kłopocie.
Rusycyzm mi proponujesz. Zwykle na tym forum jest więcej kosmopolituw z
oczami skierowanym i na angielski, niemiecki...
a tu znalazł się i inny odłam makaroniarstwa.
Waldemar Krzok
2012-08-01 15:33:46 UTC
Post by Stokrotka
że
"...bezwzględna większość Polaków zamieszkała na obszarze rdzennej
Polski nie odróżnia dźwiękowo h od ch : literze h i grupie liter ch
czyli Warszawy i okolic.
Post by Stokrotka
odpowiada u nich głoska bezdźwięczna."
To było ponad 50 lat temu. A teraz zmiany w kierunku bezdźwięczności
posunęły się w oczywisty sposub dalej.
Nie. Gwary i wymowy regionalne rosną w siłę po upadku komuny. Nie trzeba
mówić po warsiawsku by uchodzić za wykształconego.
Post by Stokrotka
Post by waldek
Post by Borneq
[...]
Piepszysz ;-). Zauważasz dwuznak? Także u ciebie?
Post by Stokrotka
Post by waldek
Post by Borneq
[...]
Nie mów o makaroniarstwie, bo makaron to włoskie słowo.

Waldek
Stokrotka
2012-08-03 18:58:46 UTC
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
że
"...bezwzględna większość Polaków zamieszkała na obszarze rdzennej
Polski nie odróżnia dźwiękowo h od ch : literze h i grupie liter ch
czyli Warszawy i okolic.
Można dyskutować nad zasadami, nie można dyskutować nad faktami.
One po prostu są, a że dla ciebie niewygodne - twoja sprawa - albo je
pszyjmiesz do wiadomości, albo zostaniesz zakutym łbem.
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
odpowiada u nich głoska bezdźwięczna."
To było ponad 50 lat temu. A teraz zmiany w kierunku bezdźwięczności
posunęły się w oczywisty sposub dalej.
Nie. Gwary i wymowy regionalne rosną w siłę po upadku komuny.
Znowu błąd. W obecnej pełnej psześladowań Polsce,
gdzie klany zażynanją się nawzajem
nikt nie dąży do byćia rozpoznawanym od pierwszego słowa.
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
Post by waldek
Post by Borneq
[...]
No właśnie reforma dąży do likwidacji tego idiotycznego wynalazku jakim jest
dwuznak. Myślę, że następna refrma będzie polegać nie na zamianie np.
ę -> em, ani ą -> om, ani t->d itp, tylko na likwidacji sz cz pszez
dostosowanie się do zapisu obowiązującego u słowian z południa.
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
Post by waldek
W rosyjskim są znaki miękki i twardy. Możesz przyjąć, że "c" przed "h"
to znak bezdźwięczności. ...
Rusycyzm mi proponujesz. ...inny odłam makaroniarstwa.
Nie mów o makaroniarstwie, bo makaron to włoskie słowo.
Ale makaronizm to słowo ze słownika języka polskiego.
Ja wolę naleciałości łacińskie, nawet włoskie niż rosyjskie,
bo jako nieistniejące wspułcześnie, lub będące w odległym kraju nie stanowią
zagrożenia takiego jak rusycyzm.
Waldemar Krzok
2012-08-03 23:37:07 UTC
Post by Stokrotka
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
[...]
Jak na razie ty nim jesteś, bo nie przyjmujesz do wiadomości innej wymowy,
niż warszawsko-okolicznej.
Post by Stokrotka
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
Post by waldek
Post by Borneq
[...]
Tylko jesteś niekonsekwentne. Piszesz pszez, nie pszes oraz likwidacja nie
likfidacja. Co do wymowy ą i ę, to warsiawska jest właśnie om i em.
Post by Stokrotka
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
Post by waldek
[...]
Akurat anglicyzmy są większym problemem, niż rusycyzmy.

Waldek
Stokrotka
2012-08-04 19:10:25 UTC
Post by Waldemar Krzok
Post by Stokrotka
W rosyjskim są znaki miękki i twardy. ....
....to znak bezdźwięczności. ...
Rusycyzm mi proponujesz. ...inny odłam makaroniarstwa.
Akurat anglicyzmy są większym problemem, niż rusycyzmy.
Jesteś tak pszesiąknięty nimi (rusycyzmami), że nie czujesz tego problemu.