Ile jest słow z samymi ogonkami?
_ąćęłńóśźż.
2012-01-20 15:58:02 UTC
Ile znacie słów i jak długich złożonych wyłącznie z liter z polskimi znakami
diakrytycznymi?
Przykład to: żółć.
Marek Włodarz
2012-01-20 18:41:35 UTC
Post by _ąćęłńóśźż.
Ile znacie słów i jak długich złożonych wyłącznie z liter z polskimi znakami
diakrytycznymi?
Przykład to: żółć.
No i wielu więcej nie znajdziesz... a zwłaszcza dłuższych niż to. Tak
naprawdę to przychodzi mi na myśl jeszcze tylko żąć.

Pozdrawiam,
Marek W.
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.
Jarosław Sokołowski
2012-01-20 19:17:38 UTC
Post by Marek Włodarz
Post by _ąćęłńóśźż.
[...]
I jeszcze łóż. Na przykład na czyjeś utrzymanie (gdyby ktoś chciał na
ten cel przeznaczyć jakieś większe sumy, to najlepiej żeby swojołożył).
2012-01-20 19:42:36 UTC
Post by Marek Włodarz
Post by _ąćęłńóśźż.
[...]
A łżę i łżą jest poprawnie?

mjk
Marek Włodarz
2012-01-20 19:57:25 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by Jarosław Sokołowski
Post by Marek Włodarz
Post by _ąćęłńóśźż.
[...]
A to zależy, kto i na jaki temat (BP,NMSP)

A w ogóle to poprawnie, ale nadal tylko trzy litery. Znajdź jakieś
pięcioliterowe, żeby pobić dotychczasowy rekord :>

Na razie mamy jedno czteroliterowe i cztery trzyliterowe. Mało...

Pozdrawiam,
Marek W.
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.
Jarosław Sokołowski
2012-01-21 00:06:53 UTC
Post by Marek Włodarz
Post by _ąćęłńóśźż.
[...]
Przegrepowałem właśnie plik słownika Firefoksa
(cat pl.dic | cut -d/ -f1 | tr a-zA-Z @ | grep -v @)
i widzę, że będzie z tym ciężko. Jako słowo czteroliterowe
wyskoczyło jeszcze "ćśśś". Rozumiem, że tak się mówi, by
kogoś uciszyć. No, niech będzie, że to też jest słowo.
Mirosław Zalewski
2012-01-21 00:24:21 UTC
sobota, 21 stycznia 2012 01:06 wielka mądrość na czytelników
$ cut -d/ -f1 pl.dic | LC_ALL=C grep -v '[a-zA-Z]'

Gdyby użyć awk, obyłoby się bez potoku.

Wiem, że nie ta grupa, ale nie mogłem się powstrzymać ;) .
--
Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
Mirosław Zalewski
Jarosław Sokołowski
2012-01-21 00:41:00 UTC
Post by Mirosław Zalewski
$ cut -d/ -f1 pl.dic | LC_ALL=C grep -v '[a-zA-Z]'
Zacząłem od cata, dopiero później myślałem co robić dalej.
Jak widać, tak ze trzy razy pomyślałem.
Post by Mirosław Zalewski
Gdyby użyć awk, obyłoby się bez potoku.
Wiem, że nie ta grupa, ale nie mogłem się powstrzymać ;) .
Ale jak to by brzmiało -- przeawukować. Przegrepować jest zdecydowanie
lepiej. A więc jednak Ta Grupa.

Stirlitz się zamyślił. Spodobało mu się to, więc zamyślił się jeszcze raz.
Slawek Kotynski
2012-01-21 12:59:43 UTC
Post by Mirosław Zalewski
$ cut -d/ -f1 pl.dic | LC_ALL=C grep -v '[a-zA-Z]'
Zacząłem od cata, dopiero później myślałem co robić dalej.
Jak widać, tak ze trzy razy pomyślałem.
Masz skłonności do bardziej urozmaiconych konstrukcji językowych.
Post by Mirosław Zalewski
Gdyby użyć awk, obyłoby się bez potoku.
Wiem, że nie ta grupa, ale nie mogłem się powstrzymać ;) .
Ale jak to by brzmiało -- przeawukować. Przegrepować jest zdecydowanie
lepiej. A więc jednak Ta Grupa.
Ja mówię zołkować.

2012-01-21 11:44:17 UTC
Post by Marek Włodarz
Post by _ąćęłńóśźż.
[...]
No to i ćśśśśśśśśśśś może być :) Dźwiękonaśladowcze odrzucamy z
konkurencji. Amen!
Gdyby zrobić reformę Stokrotki to jest pięcioliterowe "óśąść" :)

2012-01-21 14:14:15 UTC
Post by Slawek Kotynski
[...]
Niektórzy nie zaznają spokoju, nim nie wymyślą jakiej nowej reguły.
Spotkałem taką, która w wyrazach dźwiękonaśladowczych ogranicza
powtarzanie liter do trzech.
2012-01-28 20:04:05 UTC
Post by Slawek Kotynski
Gdyby zrobić reformę Stokrotki to jest pięcioliterowe "óśąść" :)
Moja reforma prawie likwiduje "o" z kreską.
"Ó" zostało by tylko jeśli występowało by w nazwie własnej.
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/
Sakujami
2012-01-29 19:43:17 UTC
Post by Slawek Kotynski
Gdyby zrobić reformę Stokrotki to jest pięcioliterowe "óśąść" :)
Moja reforma prawie likwiduje "o" z kreską.
"Ó" zostało by tylko jeśli występowało by w nazwie własnej.
A jaki sens usuwać ó a zostawiać ż i ć,ś,ń, poza tym skoro juz zmieniamy
to również w nazwach własnych.
Stokrotka
2012-01-31 21:18:02 UTC
Post by Sakujami
Post by Slawek Kotynski
[...]
Bo nazwy własne włażą w inne ustawy, a to jest kłopotliwe.
Zmiany nazw własnyh powinny być zmieniane systematycznie w trakcie reformy,
zgodnie z obowiązującymi już ustawami.
A jak Kraków sobie nie życzy zmiany, to ma zostać Kraków.
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/
Sakujami
To po co cokolwiek zmieniać?
Stokrotka
2012-02-01 19:04:57 UTC
Post by Sakujami
Post by Stokrotka
[...]
Mieszkańcy Dópek mogą mieć chęć zamieszkać w Zadupku.
Mają prawo zmienić nazwę.
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/
Ludek Vasta
2012-01-20 20:59:07 UTC
Post by _ąćęłńóśźż.
Ile znacie słów i jak długich złożonych wyłącznie z liter z polskimi znakami
diakrytycznymi?
Jeżeli jest korpus językowy, w którym można szukać za pomocą wyrażeń
regularnych, to można w ten sposób:

[ęóąśłżźćńĘÓĄŚŁŻŹĆŃ]*

lub z co najmniej 5 znakami:

[ęóąśłżźćńĘÓĄŚŁŻŹĆŃ]{5,}

Zdaje się jednak, że w polskim korpusie nie można szukać za pomocą
wyrażeń regularnych, przynajmniej nie znalazłem tej możliwości:
http://nkjp.pl/index.php?page=6&lang=0

W czeskim korpusie znalazłem pięcioznakowe "šíříš".

Ludek
Daniel Janus
2012-01-23 14:14:14 UTC
Da się. Trzeba wejść na http://nkjp.pl/poliqarp i w polu wyszukiwania wpisać coś w stylu: [orth="^[ęóąśłżźćńĘÓĄŚŁŻŹĆŃ]{2,}$"]