GdakMini1_08 - syntezator mowy
2014-01-29 11:01:30 UTC
Na mojej stronie ortograficznej
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne'
jest darmowy program syntezator mowy GdakMini1_08 (służący do zamiany
tekstu na dźwięk- pseudo.mowę.)

Wiadomo, że wziął się między innymi z zestawiania zapisu i fonetyki języka
polskiego co jest bardzo bliskie reformy ortografi.
Podstawowowa wada - niejednolitość dźwięku wynika z doskonałości słuhu u
człowieka.
Jest to zmysł doskonale rozwinięty u człowieka, i dlatego łatwo zauważyć
wszelkie niedoskonałości, dodatkowo niedoskonałości te często denerwują, co
można złagodzić ściszając nieznacznie głośniki komputera.

Obsługa i instalacja programu są niezwykle prosta i identyczna jak wersji
wcześniejszej.
Ma guziki: "Czytaj showek", "Czytaj plik", "O programie", "Ukryj", a także
"Opcje".

W Gdaku dźwięk jest gorszy od dostępnego na rynku komercyjnego syntezatora
mowy,
daleko mu też do dykcji telewizyjnego lektora,
ale nie sepleni, czyta już nie jak dziecko w pierwszej klasie,
ale jak gimnazjalista umiejący jednak składać sylaby.

Działanie programu oparte jest na podziale słowa (a także całego tekstu) na
sylaby, lub mniejsze części jeśli sylaba jest żadka i nie ma jej w
zestawie. Dzięki temu rozmiar programu jest niewielki w poruwnaniu z innymi
dostępnymi syntezatorami mowy.
Dźwięk sylab obrabiany jest w trakcie działania programu by nadać im akcent
(zdaniowy i wyrazowy) i odpowiednio posklejać.
--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3a
tusk, donald tusk
2014-02-22 16:16:40 UTC
niezły ten obrazek na stronie

gdak też niezły, ale nie da sie go za bardzo zrozumieć, jakies za duże
przerwy robi między sylabami...
Stokrotka
2014-02-22 17:20:28 UTC
Post by tusk, donald tusk
niezły ten obrazek na stronie
gdak też niezły, ale nie da sie go za bardzo zrozumieć, jakies za duże
przerwy robi między sylabami...
Da się zrozumieć, bez problemu, ale fakt, że się troszkę jąka.
Ładniej gada jak się weźmie głośność nie na maksa, a na jakieś 75%.

Sylaby są troszkę źle popszycinane, ale nie warto się starać, bo to praca
zajmująca bardzo dużo czasu, a pierwotne nagranie każdej sylaby jest już
marnej jakości: najtańszy mikrofon za 7zł plus zwykły komputer bez
specjalnego oprogramowania do nagrywania, używałam więc windowsowego
Rejestratora dźwięku (służącego do zabawy w założeniu Microsoftu), a on
nawet nie ma słupka głośności.
--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3c
2014-02-22 17:32:31 UTC
...używałam więc windowsowego Rejestratora dźwięku (służącego do zabawy w
założeniu Microsoftu), a on nawet nie ma słupka głośności.
Ale do dalszego obrabiania sylaby, pszycinania z pszodu i tyłu, zamiany z
.wav na format .gdak itp mam własny program samodzielnie napisany.
Nie używałam szerłeru do nagrywania, bo bałam się o legalność każdego etapu
pracy nad programem, a więc także nad sylabami.
A do pszycinnania nie pasowało mi używać mikrosoftowego Rejestratora
dźwięku, ponieważ moje nażędzie (GdakMaksi, w pszeciwieństwie do
publikowanego GdakaMini) pozwala od razu na odsłuhanie poprawionej sylaby w
kontekście zdania. Można napisać słowa zawierające poprawianą sylabę
ciagiem, bez związku logicznego, by słyszeć jak sylaba bżmi w zależności od
miejsca np. w wyrazie, a więc od akcentu, bo skolei akcent to czasem
3-krotna modyfikacja sylaby procedurami: zmiana głośności , trwania i tonu.
tusk, donald tusk
nieźle
DanW
Jak na Boga można takie byki sadzić na grupie dotyczącej polszczyzny?
Stokrotka
2014-02-23 07:55:39 UTC
Post by DanW
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3c
Jak na Boga można takie byki sadzić na grupie dotyczącej polszczyzny?
Ty na prawdę nic nie rozumiesz.

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Eneuel Leszek Ciszewski
2014-03-23 18:47:17 UTC
Post by DanW
Post by Stokrotka
[...]
!!!>>> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii) Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
!!!>>> ktury ludzie ociężali umysłowo, nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.
Post by DanW
Jak na Boga można takie byki sadzić na grupie dotyczącej polszczyzny?
Gdzie te byki? Szukałem, ale IMO nie ma. Ma swoją konwencję. I tyle.
Domeny, dalekopisy, ale nie tylko. Zdjęcie ,,czarnobiałe'' także
kaleczy rzeczywistość, a jednak niekoniecznie jest błędem. Ale
czy są zdjęcia (choćby i kolorowe) zawierające wszelkie dane
o otaczającym świecie? Każda kompresja (także bezstratna)
zawiera ,,błędy''.

Możesz jej konwencję przyjąć lub nie, ale ona raczej
nie ,,sadzi byków'' a jedynie koryguje ;) ortografię.
(koryguje, modyfikuje, reorganizuje...)