Potrzebny synonim
Konspirator
2014-08-17 08:37:26 UTC
Dla nazwy "podforum" przeznaczonego dla osób, które nie są zdecydowane
na ten kierunek, albo zarejestrowały się na kilka kierunków i się wahają
i tak dalej.
"Niezdecydowani" jakoś mi nie pasuje.
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
Stokrotka
2014-08-17 13:23:40 UTC
Post by Konspirator
"Niezdecydowani" jakoś mi nie pasuje.
Musi być jedno słowo?
--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f
bulka paryska
2014-08-17 13:46:41 UTC
[...]
================
Dylematy
'Osiolkowi w zloby dano'
'Strzyzono-golono'
;-)
bp
Jarosław Sokołowski
2014-08-17 15:47:46 UTC
Post by Konspirator
Dla nazwy "podforum" przeznaczonego dla osób, które nie są zdecydowane
na ten kierunek, albo zarejestrowały się na kilka kierunków i się wahają
i tak dalej.
"Niezdecydowani" jakoś mi nie pasuje.
Przyznam, że nic z tego nie rozumiem. Jakieś kierunki -- nie wiem jakie;
jakieś rejestracje, wahania, niezdecydowania. I tak dalej. Wśród tej
tajemniczości intrygująco *zabrzmiał* mi termin "podforum". Gdy zapisać
go nieco inaczej -- "potworum", wtedy stokrotnie rośnie siła wyrazu,
słowo nabiera takiej klasycznej łacińskości.
Jarek
Konspirator
2014-08-18 08:28:31 UTC
Post by Jarosław Sokołowski
[...]
Forum. Podforum dla "kandydatów". I brakuje mi słowa.
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
Jarosław Sokołowski
2014-08-18 12:34:07 UTC
Post by Konspirator
[...]
Też mi brakuje słowa. Gdy się kandyduje na mistrza cechowego, to zwykle
z pozycji czeladnika. Jeśli do zakonu -- to jako nowicjusz. Przy takiej
konspiracji obejmującej wszystkie ważnie szczegóły kandydowania, nie da
się nic więcej powiedzieć. Trudno szukać synonimu do słowa nieznanego.
Jarek
Eneuel Leszek Ciszewski
2014-08-19 21:55:08 UTC
[...]
młodszy szeregowy, szeregowy, starszy szeregowy ;)

młodszy kapral, kapral, starszy kapral ;)

podinspektor, inspektor, nadinspektor

podpułkownik, pułkownik

wiceminister, minister

biskup, arcybiskup

szachowy mistrz, szachowy arcymistrz

kontradmirał, wiceadmirał, admirał
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
Eneuel Leszek Ciszewski
2014-08-19 21:59:25 UTC
[...]
a nawet stukrotnie
Post by Jarosław Sokołowski
rośnie siła wyrazu,słowo nabiera takiej klasycznej łacińskości.
IMO jest forum i są podforumy/podfora.

() Forum A
podforum a
podforum b
podforum c
() Forum B
podforum a
podforum b
podforum c
() Forum C
podforum a
podforum b
podforum c

Podforum w sensie 'niemal forum' to paraforum, quasiforum, nibyforum...
(para-forum, quasi-forum, niby-forum)

Quasimodo to nibyczłowiek, ale czy podczłowiek?

Może pseudoforum?

-=-

Odpowiedź zależy (jak zwykle) od treści pytania a treść ta
pozostaje dla mnie (jak pojmuję -- nie tylko dla mnie) tajemnicą.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
Qrczak

Eneuel Leszek Ciszewski
2014-08-20 10:25:49 UTC
Post by Qrczak
Post by Konspirator
[...]
Jest jeszcze: przedpłata, przedpokój, przedwiośnie...
Może więc przedforum?
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
DanW
2014-08-19 18:53:20 UTC
Post by Konspirator
Dla nazwy "podforum" przeznaczonego dla osób, które nie są zdecydowane
na ten kierunek, albo zarejestrowały się na kilka kierunków i się wahają
i tak dalej.
"Niezdecydowani" jakoś mi nie pasuje.
Może zaczerpnąć z innych profesji np. uczeń, nowicjusz, adept itd.
Pozdrawiam Dan
Eneuel Leszek Ciszewski
2014-08-21 02:03:12 UTC
Dla nazwy "podforum" przeznaczonego dla osób, które nie są zdecydowane na ten kierunek, albo zarejestrowały się na kilka kierunków
i się wahają i tak dalej.
Eureka!!! Forum in spe! ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
Stokrotka
2014-08-30 16:57:34 UTC
Asertywny?
Słowo weszło w początku lat 90, długo nie rozumiałam co oznacza, ale może
własnie to?
Asertywny to podobno umiejący odmawiać, nie dający sobą manipulować, ale to
znaczenie wyżej pszedstawione myślę, że też się załapie.
FEniks
2014-08-30 17:15:44 UTC
Post by Stokrotka
[...]
Bardzo pojemny termin z tego "asertywnego". Stanowi zarówno antonim
"nadwrażliwości", jak i synonim "podforum".
Można by też używać go jako zamiennik "głupoty"?

Ewa
Eneuel Leszek Ciszewski
2014-08-30 23:19:13 UTC
[...]
Pomyliła wątki -- co w tym głupiego? Gdy zobaczysz
gazetę wydrukowaną do góry nogami -- uznasz autorów
gazety za głupców?

-=-

IMO 'asertywny' ma się nijak do 'nadwrażliwego'.
Asertywny dobrze czuje, może nawet za dobrze,
ale wie, jak bronić swego jestestwa przed chamstwem.

http://sjp.pl/asertywny

wyrażający swoje poglądy w jasny i otwarty sposób
i dbający o jak najlepsze zaspokojenie swoich
potrzeb, ale przy tym szanujący zdanie i potrzeby
innych ludzi; domagający się respektowania swoich
praw, ale nie kosztem innych
--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
Stokrotka
2014-08-31 12:14:08 UTC
Pomyliłam się bo zmieniałam serwer, bo tradycyjny coś skszeczał "Posting not
allowed".
No i pszy zmianie serwera pomyliły mi się wątki.