zbitka
identyfikator: 20040501
2013-01-01 13:27:41 UTC
czy to jest poprawne zdanie? a jeśli nie to jak jest poprawnie?
"zapraszam do dyskusji na temat tego produktu na specjalnie temu celowi
poświęconemu forum dyskusyjnemu"
$heikh el $hah
2013-01-01 16:59:38 UTC
Post by identyfikator: 20040501
czy to jest poprawne zdanie? a jeśli nie to jak jest poprawnie?
"zapraszam do dyskusji na temat tego produktu na specjalnie temu celowi
poświęconemu forum dyskusyjnemu"
Od strony stylistycznej to kaplica. Od strony poprawności jeszcze
ujdzie. Łatwo wymyślić coś krótszego, ładniejszego o tym samym przekazie.
--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$
Beno
2013-01-01 20:25:50 UTC
Od strony stylistycznej to kaplica. Od strony poprawności jeszcze ujdzie.
Rzeczywiście tak poplątane, że trzeba się kilka razy zastanowić co czym rządzi.
Generalnie powinno być na forum bla bla bla dyskusyjnym, a nie dyskusyjnego.

Beno
$heikh el $hah
2013-01-01 20:47:19 UTC
Post by Beno
[...]
A na co w ogóle wzmianka, że to forum jest *dyskusyjne*? Przecież
wiadomo, że nie chodzi o Forum Romanum.

Nie wiem, gdzie to zdanie ma występować, więc trudno o przykłady, ale
bez większego zastanowienia: "Zapraszamy do dyskusji o produkcie na
dedykowane (mu) forum".
Zakładając, że dziedziną jest marketing, to przekaz powinien być jak
najprostszy (krótki, zwięzły).
--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$
Beno
2013-01-01 22:38:40 UTC
Post by $heikh el $hah
Zakładając, że dziedziną jest marketing, to przekaz powinien być jak
najprostszy (krótki, zwięzły).
"Zapraszamy do udziału w dyskusji na stronie produktu"?

Beno
$heikh el $hah
2013-01-01 23:11:56 UTC
Post by Beno
Post by $heikh el $hah
Zakładając, że dziedziną jest marketing, to przekaz powinien być jak
najprostszy (krótki, zwięzły).
"Zapraszamy do udziału w dyskusji na stronie produktu"?
Gdyby strona produktu miała pod spodem sekcję komentarzy, to jak
najbardziej.
A jak po kawie trochę otrzeźwiałem, to zdanie
Post by Beno
"zapraszam do dyskusji na temat tego produktu na specjalnie temu celowi poświęconemu forum dyskusyjnemu"
w ogóle nie ma sensu. "...dyskusji... na forum dyskusyjnym"?

No, mniejsza z tym. Jak ktoś chce sprzedać jakiś produkt i radzi sobie z
podstawami polszczyzny, to niech lepiej zleci tekst komuś, kto się na
tym zna. Czasami w Internecie widuję takie kwiatki w opisach produktów,
że "rence" opadają. A później się ludzie dziwią, że tyle małych (często
jednoosobowych) "firm" upada już po roku.
--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$
identyfikator: 20040501
2013-01-02 15:01:35 UTC
toć pytam ekspertów chyba?
$heikh el $hah
2013-01-02 16:17:44 UTC
Post by identyfikator: 20040501
toć pytam ekspertów chyba?
No i odpowiedź chyba uzyskałeś?
Gdybyś jednak chciał pytać o każde wyrażenie bądź zdanie, to raczej byś
się zawiódł. Ale nie pisałem o Tobie, bo nie mam pojęcia czym się
zajmujesz. Pisałem ogólnie o upadku polszczyzny. Po forach wielu sobie
sadzi w sygnaturki obrazki "Piszę poprawnie po polsku", ale zapominają,
że polski nie ogranicza się do ortografii.
--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$
Jan45
2013-01-03 10:32:39 UTC
Post by identyfikator: 20040501
czy to jest poprawne zdanie? a jeśli nie to jak jest poprawnie?
"zapraszam do dyskusji na temat tego produktu na specjalnie temu celowi
poświęconemu forum dyskusyjnemu"
Jezus Maryja!
Jak można tak pisać?
Zapraszam na forum. Na jakie forum? Na specjalnie temu celowi
poświęcone i dyskusyjne zarazem. Skąd tu pytanie komu czemu?
Jan
Grzegorz Staniak
2013-01-03 11:16:24 UTC
Post by Jan45
[...]
Możliwości są chyba tylko dwie:

1) "... na specjalnie temu celowi poświęcone forum dyskusyjne", lub
2) "... na specjalnie temu celowi poświęconym forum dyskusyjnym".

Ale całe zdanie trochę niezgrabne. Dla mnie lepiej brzmiałoby coś
w stylu "... na poświęconym mu forum dyskusyjnym".

GS
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
$heikh el $hah
2013-01-03 12:27:03 UTC
Post by Grzegorz Staniak
Ale całe zdanie trochę niezgrabne. Dla mnie lepiej brzmiałoby coś
w stylu "... na poświęconym mu forum dyskusyjnym".
Ale po co to "dyskusyjne"? I to "poświęconym" też mi jakoś zbyt wyniośle
brzmi; "dedykowane forum" i już. Choć nie rozumiem, może z braku
kontekstu, potrzeby podkreślania, że forum jest 'specjalne'.
"Zachęcamy do wyrażania opinii o produkcie na naszym forum."
Bo właściwie: czy można dyskutować o produkcie?
--
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$
Bydlę
2013-01-03 12:57:28 UTC
Post by Jan45
[...]
Skoro forum jest poświęcone, to Jezus Maryja są na miejscu.
--
Bydlę