Electro w sprawie Monstera
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-09-26 00:52:02 UTC
i właśnie wtedy pobrudziłem się...
I to jest właśnie gwara, której używasz,
Gwara to coś innego. :)
I gwary są akurat poprawną formą komunikacji. :)
i która pozwoliła mi zidentyfikować Twoje pochodzenie.
Akurat jestem obecny na grupach od kilkunastu lat i nie
ukrywam ani swego życiorysu, ani swego obecnego miejsca
zamieszkania, ani poprzednich miejsc, w których mieszkałem...

Zostawiłem tutaj około 45 tysięcy postów. :)
Poza kilkoma wszystkie są podpisane:

() albo moim imieniem i nazwiskiem,
() albo moim pseudonimem oraz imieniem,
() albo moim pseudonimem oraz moim imieniem i nazwiskiem...

To (między innymi to) nas różni -- ja nie ukrywam swego
pochodzenia, nazwiska, miejsca zamieszkania, życiorysu,
swoich poglądów itp., a Ty ukrywasz się za pseudonimem. :)
Poczytaj trochę słownika poprawnej polszczyzny. Dowiesz się trochę o akcentowaniu i o używaniu "się" na końcu zdania.
W tym przypadku należało napisać "i wtedy właśnie się pobrudziłem".
Co wówczas gdy jednak nie pobrudziłem się?
Nie się pobrudziłem?
To co napisałeś śmierdzi rusycyzmem.
Idź z tym problemem do laryngologa. :)
Dla mnie EOT, bo to nie ta grupa.
Więc idźmy na polszczyznę, gdzie dowiemy się, czy masz rację. :)

-=-

Szybka i pobieżna ,,analiza'' moich postów mogłaby ukazać,
że wyrzucanie 'się' na koniec to efekt korzystania z tych
grup. :) W Białymstoku często słychać: ,,Ty się nie przejmuj tym''. ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Postscriptum: Electro.pl wreszcie przysłał mi bon wakacyjny.
Nie jest to żaden unikalny/dyskretny numer, ale
całkowicie uniwersalne hasło używane na co dzień, które nieraz
padło w moich postach dotyczących tego właśnie bonu. :) Słanie
bonu zajęło sklepowi 2 miesiące bez kilku dni. :) Bon ważny
jest do końca tego roku.
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-09-26 13:21:32 UTC
i właśnie wtedy pobrudziłem się...
I to jest właśnie gwara, której używasz, i która
pozwoliła mi zidentyfikować Twoje pochodzenie.
Gwara nie jest niepoprawnością -- Ty zaś, odsyłając mnie
do słownika poprawnej polszczyzny, sugerujesz, iż piszę
niepoprawnie.
Poczytaj trochę słownika poprawnej polszczyzny. Dowiesz
się trochę o akcentowaniu i o używaniu "się" na końcu zdania.
Wyślemy słownik PWN do poprawy? ;)
W tym przypadku należało napisać "i wtedy właśnie się pobrudziłem".
A mnie uczono, że 'przypadki' są w zaklinaniu ;)
(w deklinacji) rzeczownika, tutaj zaś są 'wypadki'. :)
Mogę też być razy. [ale te bywają mylone z pieniędzmi]
To co napisałeś śmierdzi rusycyzmem.
się rozwiódł z żoną
się z żoną rozwiódł
się przed tygodniem z żoną rozwiódł <-- mnie to pachnie poezją,
rytmicznym kołysaniem
serca czytelnika ;)
Dla mnie EOT, bo to nie ta grupa.
Nie się przejmuj. Ślę i na polszczyznę. :) I się tak zastanawiam nad
rzuceniem okiem do słownika... [tylko nie wiem -- prawym rzucić czy
lewym...]

I się tak nad tym zastanawiam, czy aby nie rzucić okiem...
W celu jednak jakim mam tak rzucać?

Oko jednak mówi do mnie -- się rzucę... ;)

Pierwsze lepsze 'się'...

rozejść się dk XI, ~jdę się, ~jdziesz się, rozejdź się, rozszedł się,
rozeszła się, rozszedłszy się - rozchodzić się ndk VIa, ~dzę
się, ~dzisz się, ~chodź się, ~dził się

1. <<o grupie: pójść, udać się w różne strony,
w różnych kierunkach; rozproszyć się>>

Ludzie rozeszli się do domów.
Uczniowie rozeszli się do klas.
Tłum się powoli rozchodził.

2. <<o małżeństwie: rozwieść się>>

Rozejść się z mężem, z żoną.
-->>Po dwóch latach małżeństwa rozeszli się.

3. <<o głosie, świetle, cieple itp.: wydobywając się z jednego
źródła, rozprzestrzenić się w różnych kierunkach??

Dokoła rozchodził się zapach ciasta.
Ciepło rozeszło się po całym ciele.
Fale światła rozchodzą się z ogromną szybkością.

pot. Coś (np. sprawa, plany, zamierzenia) rozeszło się po
kościach <coś nie doszło do skutku, spełzło na niczym>

przen. <<o wiadomościach, plotkach itp.: zostać
rozgłoszonym; rozprzestrzenić się??

Wiadomość rozeszła się szybko po osadzie.
Po mieście rozeszły się pogłoski o katastrofie.

4. zwykle ndk <<o drogach, szlakach itp.: prowadzić z jakiegoś
miejsca w różne strony, w różnych kierunkach; rozwidlać się,
rozgałęziać się>>

Za wsią droga rozchodziła się w trzech kierunkach.

Czyjeś drogi się rozchodzą <<ktoś się z kimś rozstaje; ktoś
przestaje mieć z kimś jednakowe poglądy, wspólne interesy>>

5. <<o pieniądzach: ulec wydaniu, roztrwonieniu, rozproszyć
się przez wydanie; o towarach: znaleźć prędko nabywców,
zostać rozprzedanym>>

Pieniądze rozeszły się w ciągu paru dni.
Nakład książki rozszedł się błyskawicznie.

6. <<rozsunąć się, rozchylić się tworząc szczelinę, szparę??

Ściany się rozeszły.

7. zwykle dk <<rozproszyć się, zniknąć>>

Chmury się rozeszły.

Jak widać -- słownik PWN też z Białegostoku... ;)

Nie przejmuj się. <-- zapiszesz to w innym szyku?
Nie oglądaj się.

Za dziewczynami -- nie oglądaj się...
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
wolim
2013-09-27 17:42:24 UTC
Pierwszy wynik, jaki wypluł wujek google:

http://www.lpj.pl/index.php?op=35&id=9

Więcej się już nie wypowiadam (a w/g Twojej konstrukcji "więcej już nie
wypowiadam się"), bo nie mam zamiaru kopać się z koniem ("kopać z koniem
się").

Pozdrawiam,
MW
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-10-24 22:24:19 UTC
Post by wolim
http://www.lpj.pl/index.php?op=35&id=9
Więcej się już nie wypowiadam (a w/g Twojej konstrukcji "więcej już nie wypowiadam się"), bo nie mam zamiaru kopać się z koniem
("kopać z koniem się").
Jak widzę -- nie zauważyłeś, że kleję 'się' do stosownego czasownika, nie
zaś (jak najwyraźniej zarzucasz mi) umieszczam 'się' na końcu zdania. Kleję
'się' świadomie, celowo i nie ma owo klejenie związku z Białymstokiem, gdzie
'się' wędruje swobodnie niemal po całym zdaniu, co ,,się czasami komuś może
nie spodobać''.

Google wykaże Ci (o ile zechcesz) że choć mieszkam w Białymstoku
ponad 46 lat i piszę na grupach dyskusyjnych kilkanaście lat,
wiadome 'się' kleję tak od niedawna. Cieszę się z tego, że
zostało to zauważone.

Na uwadze mam kolejne ,,stabilizacje'' moich wypowiedzi, choć
nie wiem, w jakiej kolejności będę je wprowadzał. Przykładowo:

zarzucasz mi mi zarzucasz zarzucasz mnie mnie zarzucasz
zielony tornister tornister zielony
dorośli lubią dzieci dorosłych lubią dzieci

Modyfikacje te mają na celu odkwiecenie ;) moich wypowiedzi
i ujednolicenie/wyprostowanie interpretacji tychże.

misie lubią dzieci -- trudno tu zgadnąć, kto kogo lubi
misie lubią dzieci -- trudno zgadnąć tu, kto kogo lubi
misie lubią dzieci -- tu trudno zgadnąć, kto kogo lubi
Post by wolim
Nie mam zamiaru kopać się z koniem<< to właśnie moja
konstrukcja, w której 'się' przylega do właściwego czasownika.

Co prawda można by kleić 'się' z przeciwnej strony, ale
ta strona jest już zarezerwowana dla przeczenia 'nie'.
(nie znam sytuacji wędrowania przeczenia 'nie', jeśli
nie liczyć moich wypowiedzi typu 'w celu jakim?')

nie podoba się im zielony tornister

Przyklejenie 'się' z przeciwnej strony czasownika dałoby efekt
właśnie znany mi ze stron litewskich -- >>Ty nie się przejmuj<<. ;)

Nie znam sytuacji umieszczania 'nie' po czasowniku, którego to 'nie' dotyczy:

znam sytuacji nie umieszczania <--- przeczenie 'nie' nie dotyczy
tutaj rzeczownika 'umieszczania', ale dotyczy czasownika 'znam '

Niby można napisać jakoś tak:

przeczenie 'nie' dotyczy tutaj nie rzeczownika 'umieszczania', ale czasownika 'znam '

jednak chyba nie o to chodzi. ;)

-=-

Innymi słowy -- nie mogąc stawiać zaimka 'się' przed czasownikiem, stawiam go po czasowniku.
Nie jest to gwara białostocka, ale moja własna, na dodatek bardzo świeża ;) i nieokrzepnięta.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-10-24 22:43:15 UTC
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
[...]
Powinno być raczej tak:

+ znam_nie sytuacji umieszczania <--- przeczenie 'nie' nie dotyczy
+ tutaj rzeczownika 'sytuacji', ale dotyczy czasownika 'znam'
+ przeczenie 'nie' dotyczy tutaj nie rzeczownika 'sytuacji', ale czasownika 'znam'
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-10-25 23:14:00 UTC
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
Nie mam zamiaru kopać się z koniem<< to właśnie moja
konstrukcja, w której 'się' przylega do właściwego czasownika.
Aby było jasne -- mam tu na myśli tylko miejsce umieszczenia 'się',
nie zaś uznanie, iż zamiarem może być coś, co opisuje czasownik.
IMO 'kopać się' nie może być zamiarem -- jak mężczyzna nie może
być matką. ;) IMO zamiarem może być 'kopanie' (czy 'kopanie się')
ale nie może być zamiarem (nadal IMO) 'kopać się', gdyż 'kopać'
jest czasownikiem a zamiar jest rzeczownikiem.

(; Było tam stado krów -- jedna z nich była owcą. ;)

-- Opisz mi ludzi, którzy przyszli na to zebranie.
-- Dwie krowy, jeden osioł, masa jeleni...
-- Spotkanie było otwarte?
-- Skądże! Potrzebne były zaproszenia
a na bramce stał byczek.
-- Czego dotyczyło to spotkanie?
-- Rozmawiano tam o możliwości skubania owiec
(za pomocą opłat bankowych) oraz o bydlakach
skarżących banki do KNF...
-- Coś mądrego tam poruszono?...
-- Orłów na sali nie zobaczyłem...
-- A ktoś z jastrzębio-gołębi?
-- RPP nikt nie reprezentował.
-- A te krowy?...
-- Jakieś kury domowe, Nic ważnego.
-- Mogliby wreszcie zabrać się do jakiejś
zyskownej pracy, zamiast do skubania...
-- Mrówek na sali obrad też nie dostrzegłem.

Jak widać -- bywa i tak, że zwierzę jest człowiekiem, ale pomimo
tego uważam, iż 'kopać się' nie może być zamiarem, i że odejmowanie
moli od przeciwników reżimu nie jest dobre, choć mole to także motyle.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
J.F.
2013-10-26 08:33:37 UTC
Dnia Sat, 26 Oct 2013 01:14:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]
A te jelenie to kogo maja reprezentowac ?
Zazwyczaj jakis glupkow do skubania, ale czyzbym sie mylil i chodzilo
o funkcje przywodcy stada ? :-)

J.
Eneuel
2013-11-01 21:55:09 UTC
On Sat, 26 Oct 2013 10:33:37 +0200, "J.F."
Post by J.F.
[...]
Post by J.F.
o funkcje przywodcy stada ? :-)
J.
Przyglupy.

Plik Castor.ogg uszkodził mi słuch. To jeden z wielu systemowych
plików do SMS. Od serca odradzam ten telefon.
Eneuel
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-11-02 12:00:10 UTC
Post by Eneuel
A te jelenie to kogo maja reprezentowac ? Zazwyczaj jakis glupkow do skubania, ale czyzbym sie mylil i chodzilo
o funkcje przywodcy stada ? :-)
Przyglupy.
Widziałeś stado przywódców? Stado ma JEDNEGO przywódcę i jest nim lew.
Post by Eneuel
Plik Castor.ogg uszkodził mi słuch. To jeden z wielu systemowych plików do SMS. Od serca odradzam ten telefon.
http://leszekc.w.tkb.pl/Castor/ <-- na tyle mnie teraz stać

Gdy wyjdę ze szpitala, być może znajdę jakiś porządny
edytor OGG i zobaczę, jak wygląda to, co mnie dobiło.
Tu raczej na niewiele zda się to, co mam.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
wolim
2013-11-03 21:49:47 UTC
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
Gdy wyjdę ze szpitala,
W Tworkach siedzisz?

Pozdrawiam,
MW
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-11-04 15:58:24 UTC
Post by wolim
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
Gdy wyjdę ze szpitala,
W Tworkach siedzisz?
Nie -- w Białymstoku (a już wiesz, że jestem z Białegostoku -- twierdzisz
nawet, że to samodzielnie odkryłeś na podstawie obserwacji mojego języka)
także jest laryngologia, nie tylko w Tworkach. Tak przy okazji -- nie
wiedziałem o tym, że w Tworkach jest laryngologia. ;) Słuch (o czym
zapewne nie wiesz) leczony jest przez laryngologów. W Białymstoku są
co najmniej dwa szpitale z laryngologią.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
jerzu
2013-11-14 20:52:07 UTC
On Mon, 4 Nov 2013 16:58:24 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
W Białymstoku są
co najmniej dwa szpitale
Żaden nie jest w stanie Ci pomóc.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński ***@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-11-25 23:50:12 UTC
Post by jerzu
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
W Białymstoku są
co najmniej dwa szpitale
Żaden nie jest w stanie Ci pomóc.
Jerzu, jak na przeciętnego pijaka przystało,
jest także lekarzem i politykiem. ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
Eneuel Leszek Ciszewski
2013-10-26 18:41:11 UTC
[...]
Można IMO napisać tak:

Nie zamierzam kopać się z koniem.

Problem ('mam zamiar kopać' czyli 'kopać' jest zamiarem)
IMO bierze swój początek w bezmyślnym kopiowaniu cudzych
wypowiedzi -- ponieważ nie można czegoś skopiować zupełnie
dokładnie (gdyż wówczas można być posądzonym o plagiat)
można pokusić się o drobne ;) korekty stylistyczne,
które mogą dać zadziwiające efekty.

Czyż ostatecznie 'mam zamiar' nie jest znaczeniowo tożsame
z 'zamierzam'? Zatem jeśli ktoś napisał 'zamierzam kopać' -- chyba
możemy ;) to ,,poprawić'' na 'mam zamiar kopać'?...

Niby tak -- mój celu do osiągnięcia to: szkoła, kościół, dom...
Ale idę do: szkoły, kościoła, domu...

Można także napisać: 'mam zrobić coś' -- co oznaczać może obowiązek
(czy przewidywanie/przypuszczenie) zrobienia czegoś, ale to problem
nie na jeden post, a może nawet -- nie na jeden wątek...

BTW -- uważasz mnie za konia? Aż tak mocny jestem wg Ciebie w wiadomym temacie?

[ja konia mógłbym kopnąć zupełnie bezkarnie, łamiąc mu jego
nogę/kolano -- o ile bym nie miał skrupułów moralnych; koń
albowiem kopie tylko do tyłu -- na boki koń może co najwyżej
gryźć/kąsać... wystarczy zatem zwrócić końską uwagę na coś,
po czym silnie kopnąć go w kolano przedniej nogi -- i uciec...
i najważniejsze -- krowę podchodzimy od jej prawej strony, zaś
konia -- od jego lewej; nie wiem, co z klaczą i co z bykiem...
wiem też, z której strony nie należy podchodzić do głupiego
człowieka, ale o tym napiszę dopiero w następnym odcinku]
--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'