W Rosji są porządni ludzie
2014-03-05 18:33:45 UTC
Война...
Андрей Пионтковский: Остановить авантюру кремлевских клептократов
update: 01-03-2014 (21:27)
Обращение В.Путина в Совет Федерации за санкцией на ввод ограниченного
контингента российских войск в Украину было объявлением войны
независимому государству, суверенитет и территориальную целостность
которого Россия обязалась гарантировать согласно Будапештскому
меморандуму.
В этой безумной войне могут погибнуть тысячи и десятки тысяч русских и
украинцев.
Между тем остановить авантюру кремлевских клептократов, воспринимающих
Февральскую антикриминальную революции в Украине как угрозу их личной
пожизненной власти, может очень простая мера стран ЕС, Швейцарии,
Лихтенштейна и США. Власти этих стран могут во исполнение их собственного
законодательства обнародовать и заморозить активы высших должностных лиц
РФ и их бизнес-партнеров в западных финансовых институтах.
Лица, виновные в развязывании войны против Украины, будут публично
разоблачены как правонарушители отмывающие в огромных масштабах средства
добытые путем ограбления русского и других населяющих РФ народов.
Эта мера откроет глаза многим, в том числе и в России, на истинные мотивы
категорического неприятия Кремлем Украинской революции, сбросившей власть
бригады Януковича – клона кремлевской клептократии.
Po jakiemu to jest po rosyjsku czy po ukraińsku?
I na marginesie, z ciekawości, wie ktoś po jakiemu gadał Janukowycz jak
była długa konferencja prasowa: po rosyjsku czy po ukraińsku?
Jutro sprubuję dopisać do Gdaka by czytał cyrylicę, jak się uda, na pewno
będzie czytał taki tekst lepiej niż ja, będzie mu obojetnie czy to tekst
rosyjski czy ukraiński, i na pewno nie będzie nie.akcentowanego "o"
zamieniał na "a", będzie to niepoprawne, ale dła słuhającego tekst
pszeciętnego Polaka bardziej zrozumiałe.
--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3d
Jakub A. Krzewicki
2014-03-06 03:34:41 UTC
[...]
Nie będzie tak do końca niepoprawne - w północnej Rosji też nie występuje
akanie, gorzej z miejscem padania akcentu.
--
СВЕТ
МИР
ЗНАНИЕ
Stokrotka
2014-03-06 10:24:39 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
Post by Stokrotka
[...]
Bukwę щ to się czyta "szcz" czy "szczi"?
A ч to "cz" czy "czi"?
Jakub A. Krzewicki
2014-03-06 13:51:21 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
Post by Stokrotka
[...]
Jako "szcz" i "cz" ze zmiękczeniem, coś pomiędzy sz/szcz a ś/ść.
A miejsce padania akcentu jest ważne, bo inaczej wyjdzie bełkot. Nawet jeśli
zrezygnujesz z "akania" czytniki rosyjskie powino się zaopatrzyć w słownik
uwzględniający na którą sylabę pada akcent. Nie ma lekko.
--
СВЕТ
МИР
ЗНАНИЕ
Stokrotka
2014-03-06 14:56:18 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
Post by Stokrotka
[...]
Dzięki, akcent nie będzie brany pod uwagę, Gdak ma akcent ustawiny według
reguł, a nie według słownika - Gdak nie mam żadnego słownika, opiera się
całościowo o reguły dotyczące wymowy, akcentu wyrazowego i zdaniowego.
Dlatego nie jest możliwe wprowadzenie akcentu innego niż oparty o reguły.

A nie znam języka rosyjskiego, ani ukraińskiego, na tyle by reguły te
sprecyzować, zresztą nie jest to proste nawet w języku polskim dla mnie
oczystym, zasada o akcencie na drugą sylabę od końca to mało.
Ludzie nie zdają sobie sprawy, że praktycznie w każdym polskim wyrazie każda
sylaba ma inny akcent w zależności od miejsca w wyrazie, czasem polega to
osłabieniu czasem wzmocnieniu w stosunku do sylaby "obojetnej"
niepszetwożonej, tak więc nawet biegła znajomość języka rosyjskiego bądź
ukraińskiego, nawet gdy jest to język ojczysty, to za mało by sprecyzować
takie reguły, a ja nie mam się co za to brać.

Wiadomo też że język ukraiński jest podobny do polskiego, podobno poza
używaniem cyrylicy jest bardziej podobny do polskiego niż rosyjskiego, stąd
moja nadzieja, że teksty ukraińskie czytane pszez Gdaka będą zrozumiałe
pszynajmniej dla Polaka.
Jakub A. Krzewicki
2014-03-06 16:11:56 UTC
Post by Jakub A. Krzewicki
Post by Stokrotka
[...]
W rosyjskim jeżeli chodzi o akcenty będzie trudno, bo ma naprawdę mnóstwo
homonimów akcentowych o różnych znaczeniach i w dodatku te same końcówki
mogą być akcentowane różnie zależnie od tematu. Dlatego mówiłem o bełkocie.

I jeszcze ważniejsza rzecz - ukraiński ma diametralnie inne odpowiedniki
dźwiękowe bukw zwłaszcza samogłoski w cyrylicy, proszę się zapoznać, bo za
dużo bym musiał tutaj tłumaczyć.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfabet_ukrai%C5%84ski
--
СВЕТ