Odp: Re: Kobierał?
JaMyszka
2011-05-29 20:02:31 UTC
Mam pytanie zagadkę, co znaczy słowo"kobierał" jest ono używane w powiedzeniu
"wybierał, przebierał i dostał kobierał" czy jakoś tak:) w necie nie ma znaczenia
tego słowa, znajomi też nie znają a szukali po słownikach.
Może chodzi o to, że zamiast kobiety dostał mu się kobierał, czyli
pokręcona tak jak to słowo - kobieta. ;)
Pokręcona, a jednocześnie rodzaj męski.
O kobietach też jest podobne powiedzenie:
- Nie przebieraj panno, abyś nie przebrała.
Miast kanarka, wróbla nie dostała.
--
Pozdrawiam :)
JM
2011-05-29 20:17:54 UTC
Post by JaMyszka
- Nie przebieraj panno, abyś nie przebrała.
Miast kanarka, wróbla nie dostała.
A nie lepiej by było "I zamiast kanarka"?
Wtedy rytm jest lepszy.

Jeden jest rytm, jeden rytm
Jeden jest węgiel i tlen
Zwykłą losu koleją
Praca posiłek i sen
Slawek Kotynski
2011-05-30 14:26:02 UTC
Post by JaMyszka
[...]
Powalone metrum. Lepiej by było np. "i zamiast kanarka..."
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/