hetera
MartaMaria
2011-05-04 19:57:37 UTC
ciekawi mnie, skąd się wzięło używanie " hetera" w znaczeniu "jędza"?
Pomylił ktos z megierą?
MartaMaria
Waldemar Krzok
2011-05-04 20:18:04 UTC
Post by MartaMaria
ciekawi mnie, skąd się wzięło używanie " hetera" w znaczeniu "jędza"?
Pomylił ktos z megierą?
Chyba nie. Zamiast powiedzieć "co za kurwa" mówi to samo po grecku :-).

Waldek
Bydlę
2011-05-05 21:49:58 UTC
On 2011-05-04 22:18:04 +0200, Waldemar Krzok
Post by Waldemar Krzok
Post by MartaMaria
ciekawi mnie, skąd się wzięło używanie " hetera" w znaczeniu "jędza"?
Pomylił ktos z megierą?
Chyba nie. Zamiast powiedzieć "co za kurwa" mówi to samo po grecku :-).
Ale tylko wtedy, gdy owa hetera miała jurewski charakter.
Bo gdy miała normalny, to w żaden sposób jej z megierą mylić nie można było.

(tak, j i k są obok siebie na klawiaturze)
Bydlę
Władysław Łoś
2011-05-04 22:02:08 UTC
In article
Post by MartaMaria
ciekawi mnie, skąd się wzięło używanie " hetera" w znaczeniu "jędza"?
Pomylił ktos z megierą?
MartaMaria
Tak myślę.

Władysław
Jan45
2011-05-05 07:10:44 UTC
Post by MartaMaria
ciekawi mnie, skąd się wzięło używanie " hetera" w znaczeniu "jędza"?
Pomylił ktos z megierą?
Musiałaby MartaMaria przeczytać całą literaturę,
żeby to sprawdzić. Bez żądnej gwarancji, że się
uda. Co sprawiło, że z luksusowej nierządnicy
w dawnej Grecji miano przeszło na potoczną jędzę?
Pewnie to przypadek, tak bywa najczęściej. Z tego
co widzę, to większość nazw powstaje losowo.
Kiedy czytam o próbach dojścia do źródeł nazwy
"kobieta", rozumiem to coraz lepiej.

Jan
Slawek Kotynski
2011-05-09 16:33:23 UTC
Post by Jan45
Post by MartaMaria
[...]
Rzymska pruderia, którą u nas ugruntowała katolicka tradycja?
Post by Jan45
Pewnie to przypadek, tak bywa najczęściej. Z tego
co widzę, to większość nazw powstaje losowo.
Niekoniecznie losowo - ja wszędzie widzę spisek ;)
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Stefan Sokolowski
2011-05-05 07:59:50 UTC
MartaMaria
Post by MartaMaria
ciekawi mnie, skąd się wzięło używanie " hetera" w znaczeniu "jędza"?
Skrzyżowanie Heroda z megierą?

- Stefan
--
Stefan Sokolowski, Gdansk
http://inf.ug.edu.pl/~stefan
WM
2011-05-06 13:30:16 UTC
Pewna zołza mówiła często:
''He!, tera to ja ci pokażę''
Zyskała od tego żartobliwy przydomek hetera.

Słuzba podchwyciła i wszystko poprzekrecała.

Tu służący udaje swojego pana przekręcając zasłyszane słowa:

WM