Internet to jednak potęga
Jan45
2013-11-02 08:03:44 UTC
Znowu mnie zaskoczył zmianą polszczyzny.
Czytam: Za niedbane zęby? Jest sposób na to.
Ktoś chce sprzedać (czy kupić) niedbane zęby?
Ale kto to kupi?
Coraz mniej rozumiem. Chyba potrzebne są
jakieś kursy, może korepetycje?
Wcześniej ktoś się cieszył z ochrony dzikiej
zwierzyny, która się miała dobrze dzięki parką.
Tam znów ktoś na(-)prawdę mówi i pisze nie prawdę.
A jeszcze gdzieś indziej ktoś reklamuje rożno.
I jeszcze ktoś pisze jak leci bez ąęćłńóśźż,
i chce, żeby się do niego dostosowywać.

Kiedyś nastąpiła pewna poprawa po upowszechnieniu
się automatycznej korekty komputerowej. Teraz
widać, że coraz mniej osób z tego korzysta.
Ciekawe, kiedy w ogóle zaniknie pismo. W znaczeniu
komunikacji pisanej. I co je zastąpi. Ikonki może,
czyli pismo obrazkowe?

Jan
Jarosław Sokołowski
2013-11-02 12:27:59 UTC
Post by Jan45
Znowu mnie zaskoczył zmianą polszczyzny.
Internet? Kreatywna bestyja.
Post by Jan45
[...]
Przecież akurat te błędy pokazują do czego prowadzi
nadmierne zaufanie do automatycznej korekty. Wiele
z nich po prostu przejdzie niezauważona, bo poszczególne
słowa istnieją, tylko zestawione razem, sensu nie mają.

Jarek

PS
Gdy w Libre Office napisze się "rożno", to ten spryciula
od razu bez pytania zamienia to na "rożen".
--
-- Jak piszesz chamstwu, Jasiu, no jak piszesz chamstwu, no jak, no jak.
-- No tak no.
-- No może i dobrze.
Jan45
2013-11-20 13:31:21 UTC
Internet? Kreatywna bestyja.
(...)
Właśnie, ale to tempo kreacji mnie przytłoczyło.
Nie nadążam po prostu. Czytam tytuł ogłoszenia:
Nowa książka mecenasa Jerzego Pieróga!

I już nic nie jest dla mnie pewne. Czy Pieroga, jak
bym napisał sam, czy jednak jestem w błędzie i to tu
jest poprawne.
Post by Jarosław Sokołowski
PS
Gdy w Libre Office napisze się "rożno", to ten spryciula
od razu bez pytania zamienia to na "rożen".
A to cwaniak. Trzeba go używać i zalecać innym.

Jan
Jarosław Sokołowski
2013-11-20 14:08:23 UTC
Post by Jan45
[...]
Można to postrzegać jako kompromis, lub jak kto woli, etap
przejściowy w ewolucji. Koledzy z pracy autora książki zwykle
w takich razach piszą "Nowa książka mecenasa Jerzego Pieróg".