Trzymam kciuki
FEniks
2014-01-21 20:16:17 UTC
Czy ten frazeologizm ma w sobie coś krępującego, czy jest za bardzo
kolokwialny, za mało wyrafinowany, czy kie inne licho, że dziennikarze z
nim różne cuda wyprawiają, typu: "ściskamy palce", "zaciskamy kciuki"?

Ten kciuk taki mało nobliwy? Trzymanie nieeleganckie?

Ewa
Jarosław Sokołowski
2014-01-22 11:52:29 UTC
Post by FEniks
[...]
Jacy dziennikarze? Czy aby nie sportowi? Oni nigdy nic normalnie
nie powiedzą, a frazeologizmy mają własne i wciąż tworzą nowe.

Jarek
Pani Szewińska nie jest już tak świeża w kroku, jak dawniej.
FEniks
2014-01-22 14:17:30 UTC
Post by Jarosław Sokołowski
Post by FEniks
[...]
Tak, oczywiście sportowi. W "ściskaniu palców" przoduje Babiarz, a
wczoraj w Wiadomościach (chyba sportowych, bo o sporcie) był pasek na
dole ekranu "zaciskamy kciuki" - nie wiem, czyjego autorstwa.

Ewa
Chiron
2014-01-22 17:44:52 UTC
Post by FEniks
[...]
Może chodziło o to, że zaciskamy kciuki na szyi drużyny przeciwnika?
:-)))))

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron
J.R.
2014-01-22 17:53:57 UTC
Post by FEniks
Tak, oczywiście sportowi. W "ściskaniu palców" przoduje Babiarz, a
wczoraj w Wiadomościach (chyba sportowych, bo o sporcie) był pasek na
dole ekranu "zaciskamy kciuki" - nie wiem, czyjego autorstwa.
Może znaczenie takie, jak w poniższym fragmencie "Tai-Pana":

"Znalazłszy się w domowym zaciszu, kopnął ulubioną konkubinę, ścisnął
dwóm niewolnicom palce śrubami do tortur i znacznie mu ulżyło."
J.R.
FEniks
2014-01-22 20:22:58 UTC
Post by J.R.
Post by FEniks
[...]
A to ja nie wiem, co ci komentatorzy wyrabiają za kulisami.

Ewa