Nowa wersja syntezatora mowy Gdak
2014-12-29 18:00:30 UTC
Jedynym nowym elementem występującym w nowej wersji syntezatora mowy Gdak
jest
suwak umożliwiający zmianę szybkości mowy (spowolnienie lub pszyspieczenie).
Suwak jest do znalezienia w okienku opcje.
Nie zmieniono jakości dźwięku, praktycznie nie poprawiono nagrań sylab.
http://ortografia.3-2-1.pl/forum.html
--
http://ortografia.3-2-1.pl/ zakładce 'inne', nowe wersje:
syntezatora mowy Gdak (z możliwością zmiany szybkości mowy),
Borneq
2014-12-29 18:15:41 UTC
[...]
Takie syntezatory robi się inaczej niż nagrywając sylaby i je
odtwarzając. Robi się to raczej dwustopniowo: przetwarzając tekst na
głoski i syntetyzując z nich dźwięk. Na przykład zestaw Milena - Mbrola.
http://milena.polip.com/
Borneq
2014-12-29 19:00:41 UTC
Post by Borneq
głoski i syntetyzując z nich dźwięk. Na przykład zestaw Milena - Mbrola.
http://milena.polip.com/
Co do MBrola, to nie jest zachwycająca, Ivona daje lepszy choć bez
emocji głos. Gdak - sylaby nie pasują do siebie, jedne ciche, na wdechu,
inne na wydechu, głośne, wyższa i niższa częstotliwość dźwięku.
Jarosław Sokołowski
2014-12-29 22:34:42 UTC
Post by Borneq
Post by Stokrotka
[...]
Ten syntezator używa Nowej Wymowy. Przetwarzanie na głoski, to nawyk
ociężałych. Jeszcze obowiązuje stuletni okres przejściowy, ale jak się
skończy, to wszyscy będą gdakać po nowemu.
2014-12-31 12:35:26 UTC
Z masowej krytyki widzę, że się spodobał.
Dziwne, bo poza suwakiem praktycznie jest taki sam jak popszednia wersja.
Takie syntezatory robi się inaczej niż nagrywając sylaby i je odtwarzając.
Robi się to raczej dwustopniowo: przetwarzając tekst na głoski i
syntetyzując z nich dźwięk.
Nie masz racji, piszesz jak by celem było wyciągniecie metodologi,
nie dam się, nie mam powodu o tym pisać.
Metodologia moja jest właściwa, oczywiście można poprawiać jeszcze detale,
jak i rozważać inne metody tszymania nagrań sylab, ale na razie nie jest to
ważne, bo i tak program ma stosunkowo mały rozmiar w sensie tego typu
programu.
Inne programy często nadużywają pakowania, bo to dziedzina wymagająca dużo
pamięci, ja nie pakuje na razie dokładnie NIC.
Na przykład zestaw Milena - Mbrola.
http://milena.polip.com/
Będę mieć czas to pszetestuję.
Co do MBrola, to nie jest zachwycająca,
Ivona daje lepszy choć bez emocji głos.
Ivona jest płatna, więc w pewnym sensie nie dorasta mi do pięt.
Gdak - sylaby nie pasują do siebie, jedne ciche, na wdechu, inne na
wydechu, głośne, wyższa i niższa częstotliwość dźwięku.
Prawda, praktycznie wszystkie były nagrywane na najtańszym spszęcie -
mikrofon za cenę do 10zł. Na dodatek na 3, praktycznie każdy zdehł po lecie,
upały niszczą doszczętnie mikrofon (pewnie węglowe granulki sklejają się w
środku).
I tak by osiągnąć taki efekt należało większość nagrywać kilkanaście razy.
A i rozciągłość czasowa ma znaczenie, często trudno wpasować się w melodię
sylab spszed roku czy 2.
2015-01-10 15:24:16 UTC
Post by Borneq
[...]
Pobieżnie pszetestowałam wymieniony syntezator Milena.
Dźwięk, a więc najważniejsza część, jest zbyt szybki,
i ma podźwięk jakby udawał mowę robota z filmu z pszed 30 lat.
Testując rozumiałam około 90% tekstu.
Powoduje to, że tesowanie dokładne jest zbyt dużym wysiłkiem, bo by rozumieć
tszeba mieć bardzo napiętą uwagę. Źle czyta wzory chemiczne (zjada większe
części).

Ale pszyznam: ma zalety. Słowa obce czyta bardziej prawdziwie niż Gdak.
Gdak czyta używając polskiej fonetyki więc całkiem niepoprawnie. Milena obce
słowa, napotkane w tekście służącym do testowania, czyta z angielska, na
pewno bliżej poprawnej wymowy.

Nie czuję by była to jakakolwiek konkurencja dla mnie.
2015-01-10 23:01:45 UTC
i ma podźwięk jakby udawał mowę robota z filmu z pszed 30 lat.
Słowo 'sprzed' zamieniłaś na 'z pszed'?
Czy nie za daleko posunęłaś się w swej reformie?
2015-01-11 15:48:01 UTC
i ma podźwięk jakby udawał mowę robota z filmu z pszed 30 lat.
Słowo 'sprzed' zamieniłaś na 'z pszed'?
Czy nie za daleko posunęłaś się w swej reformie?
NIe wykluczam, że za daleko.
zdumiony
2015-01-11 19:56:28 UTC
Słowo 'sprzed' zamieniłaś na 'z pszed'?
Czy nie za daleko posunęłaś się w swej reformie?
NIe wykluczam, że za daleko.
Ja polecam inną reformę, nowej wymowie będzie zamiana głosek
dźwięcznych z bezdźwięcznymi
Stokrotka
2015-01-12 17:26:00 UTC
Post by zdumiony
Ja polecam inną reformę, nowej wymowie będzie zamiana głosek
dźwięcznych z bezdźwięcznymi
To żadna nowa wymowa, to jest normalne na końcu wyrazu.
2015-01-12 23:42:44 UTC
Ja polecam inną reformę, nowej wymowie będzie zamiana głosek dźwięcznych z bezdźwięcznymi
To żadna nowa wymowa, to jest normalne na końcu wyrazu.
Normalne na końcu wyrazu w języku polskim

chleb i kod

ale nie w angielskim.

Ja bym raczej udźwięczył stosowne końcówki w jp.
2015-01-13 18:39:19 UTC
.... zamiana głosek dźwięcznych z bezdźwięcznymi
To żadna nowa wymowa, to jest normalne na końcu wyrazu.
Normalne na końcu wyrazu w języku polskim
ale nie w angielskim.
W końcu to grupa polszczyzna.
2015-01-17 16:45:05 UTC
ale nie w angielskim.
W końcu to grupa polszczyzna.
Chcę zreformowania/re_formacji języka polskiego.
Ty masz swoją reformę a ja mam swoją.
2014-12-30 12:35:07 UTC
http://ortografia.3-2-1.pl/forum.html
Android oferuje sporo syntetyzatorów -- nie ma wśród nich gdaczących cyrylicznie?
Angielski jest na tyle dobry, że samorozpoznawalny. :)
(zestawiałem dwa urządzenia -- jedno gdakało, drugie słuchało)
zdumiony
2015-01-08 17:57:37 UTC
Jedynym nowym elementem występującym w nowej wersji syntezatora mowy
Gdak jest
suwak umożliwiający zmianę szybkości mowy (spowolnienie lub pszyspieczenie).
Może zamiast reformować pisownię, zostawić ją bez zmian i zacząć
reformować wymowę języka polskiego?
Stokrotka
2015-01-09 17:59:11 UTC
Post by zdumiony
Post by Stokrotka
[...]
A co ci się nie podoba w wymowie tego syntezatora, poza oczywiście
nierównymi sylabami?
Oczywiście, są tam uproszczenia typu "wuz" wymawiany jest "wus" i inne tego
typu, ale w pełni świadome, taka jest wymowa w języku polskim.
Nie ma też osobnego akcentowania dla "nauki" "fizyki", "matematyki", końca
wyrazu typu "robilibyśmy" itp,
ale to akurat da się w pszyszości zrobić.
wolim
2015-01-08 19:58:16 UTC
[...]
Zrobiłem eksperyment. Skopiowałem Twój tekst z tego postu i kazałem go
przeczytać Twojemu Gdakowi.

Niewiele zrozumiałem.

Zastanawiam się, po co wyważać otwarte drzwi?

Pozdrawiam,
MW
Stokrotka
2015-01-09 18:01:17 UTC
Post by wolim
Post by Stokrotka
[...]
To spowolnij. Nie każdy ma percepcję wyostszoną do tempa podobnego jak w
teleexpressie.
W obecnej wersji sylaby są niejednolite, to prawda, ale tekst po
spowolnieniu do własyh możliwości jest w pełni zrozumiały.