Godziny południowe?
FEniks
2017-10-25 11:35:51 UTC
Mamy takie określenie jak "godziny przedpołudniowe" i "godziny
popołudniowe". Jest ich co najmniej kilka, więc nie widzę problemu. Ale
czy sformułowanie "godziny południowe" ma sens? Oczywiście jest to
komunikatywne, bo mniej więcej wiadomo, o co chodzi, ale godzina
południowa jak dla mnie jest jedna. Chyba lepiej by było w okolicach
południa?

2017-10-25 11:54:15 UTC
Post by FEniks
[...]
Godziny okołopołudniowe -- z tym określeniem nieraz się spotkałem.
Z południowymi jeszcze nigdy. Jak dla mnie, godziny południowej nie
ma ani jednej. Jest południe. Samo południe.

Oh, to be torn 'twixt love an' duty.
S'posin' I lose my fair-haired beauty.
Look at that big hand move along,
Nearing high noon.