'subskrypcja' czy 'subskrybcja'
e***@onet.eu
2016-12-08 19:20:42 UTC
Czolem,
Mozecie mi wyjasnic jak powinno sie pisac: 'subskrypcja' (przez 'p') czy
'subskrybcja' (przez 'b')? Wpisalem w google, ale znalazlo w sieci zarowo
pierwsza jak i drugia forme.
Wydawalo by sie ze przez 'b' (bo 'subskryBuj', 'subskryBuje'), ale np. slownik
Worda 97 ma w sobie obok siebie 'subskryPcja' i 'subskryBent'.
Jak w takim razie jest poprawnie?
p.
a youtube dalej ma 'Subskrypcje' po lewej stronie ekranu. Aż sprawdziłem czy to ja jestem debilem, czy to YT się myli.
Eneuel Leszek Ciszewski
2016-12-09 14:45:40 UTC
: Mozecie mi wyjasnic jak powinno sie pisac: 'subskrypcja' (przez 'p') czy
: 'subskrybcja' (przez 'b')? Wpisalem w google, ale znalazlo w sieci zarowo
: pierwsza jak i drugia forme.
subskrypcja ż I, DCMs. ~cji; lm D. ~cji (~cyj)

<<pisemne zobowiązanie się do nabycia obligacji
pożyczki państwowej, akcji lub innych papierów
wartościowych albo do wykupienia określonego
wydawnictwa, połączone często z przedpłatą>>

Rozpisać subskrypcję na nową encyklopedię.
Wziąć udział w subskrypcji czegoś.

z łac.
: Wydawalo by sie ze przez 'b' (bo 'subskryBuj', 'subskryBuje'), ale np. slownik
Mnie by wydawało się, że piszemy łącznie -- wydawałoby.
FEniks
2016-12-12 07:59:53 UTC
Post by e***@onet.eu
[...]
Lepiej nie stawiać takich dychotomii, bo można źle skończyć.