prośba o poprawną formę
identifikator: 20040501
2010-10-16 13:43:31 UTC
zerowy ze mnie humanista, proszę uprzejmie podać mi ładną i poprawnę formę
określającą - to co ja spłodziłem jako:
pisanie sterowników
tworzenie sterowników
(chodzi o te programiki do windowsa instalujące nowy sprzęt)...
Jarosław Sokołowski
2010-10-16 14:14:23 UTC
Post by identifikator: 20040501
zerowy ze mnie humanista, proszę uprzejmie podać mi ładną i poprawnę
pisanie sterowników
tworzenie sterowników
(chodzi o te programiki do windowsa instalujące nowy sprzęt)...
płodzenie sterowników
(chodzi o wierne oddanie tego, co opisał autor)

Chodzi mi o to, aby język giętki
Powiedział wszystko, co pomyśli głowa;
A czasem był jak piorun jasny, prędki,
A czasem smutny jako pieśń stepowa.
identifikator: 20040501
2010-10-16 14:21:54 UTC
miło spotkać kogoś głupszego od siebie samego...
JaMyszka
2010-10-16 15:43:14 UTC
Post by Jarosław Sokołowski
płodzenie sterowników
(chodzi o wierne oddanie tego, co opisał autor)
miło spotkać kogoś głupszego od siebie samego...
No, patrz Pan, jak jednocześnie pokazałeś nam swoją inteligencję.
Bo gdybyś tak zajrzał do słownika, to wiedziałbyś, co przedmówca miał
na myśli
http://sjp.pwn.pl/szukaj/p%C5%82odzenie
A tak, to wychodzi, że wszystko kojarzy Ci się z seksem.

--
Pozdrawiam :)
JM
identifikator: 20040501
2010-10-16 16:39:34 UTC
sory, ale ja nie jestem humanistą, nie jestem w stanie wymyśleć
odpowiedniego słowa wyrażającego co chcę wyrazić... jak byście mogli
wspomóc?
JaMyszka
2010-10-16 17:24:33 UTC
Post by identifikator: 20040501
sory, ale ja nie jestem humanistą, nie jestem w stanie wymyśleć
odpowiedniego słowa wyrażającego co chcę wyrazić... jak byście mogli
wspomóc?
Nie mnie przepraszaj. To, że masz świadomość o swoich predyspozycjach,
to Ci się chwali. Ale nie używaj tego jako tarczy, bo nikt tu nie
bije.
Po prostu, użyłeś prawidłowych określeń i od Ciebie zależy, które
wykorzystasz.
Niestety, taka jest proza życia.
Ja bym może użyła "wyczarowałam sterowniki", ale wiesz... jam to
ignorantka w informatyce.

Silinde Ringëril
2010-10-22 22:07:46 UTC
Post by identifikator: 20040501
sory, ale ja nie jestem humanistą, nie jestem w stanie wymyśleć
odpowiedniego słowa wyrażającego co chcę wyrazić... jak byście mogli
wspomóc?
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Może weź jakieś korepetycje z polskiego? No i koniecznie napraw klawisz
SHIFT, bo Ci się najwyraźniej popsuł od tego pisania sterowników.

Ech, dawniej nikomu nie przyszłoby do głowy tłumaczyć własną
nieporadność językową brakiem wykształcenia humanistycznego.

SR
--
http://qck.pl/Rc
Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest
********Caeterum lewactwo delendum esse censeo.********
identifikator: 20040501
2010-10-23 13:45:23 UTC
Ty mnie nie rozumiesz, ja jestem dumny ze swojej nieznajmości języka
polskiego...
Stefan Sokołowski
2010-10-23 13:47:00 UTC
Post by identifikator: 20040501
Ty mnie nie rozumiesz, ja jestem dumny ze swojej nieznajmości języka
polskiego...
Zawsze drażniła mnie u tumanistów *demonstracyjna* nieznajomość
matematyki, fizyki i analfabetyzm techniczny. A teraz Ty, zapewne
ścisłak, wpisujesz się do tego samego wyznania. Jak można być dumnym z
kalectwa?

- Stefan
--
Stefan Sokolowski, Gdansk
http://inf.ug.edu.pl/~stefan
identifikator: 20040501
2010-10-23 14:22:25 UTC
Post by Stefan Sokołowski
ścisłak, wpisujesz się do tego samego wyznania. Jak można być dumnym z
kalectwa?
słusznie, ja tego tak nie widzę,
mam jeszcze jedną zagadkę, ale to później wrzucę...
identifikator: 20040501
2010-10-16 15:35:24 UTC
Post by identifikator: 20040501
pisanie sterowników
tworzenie sterowników
modnie by było:
creowanie sterowników

ale mnie się to nie podoba...
Ludek Vasta
2010-10-16 16:51:32 UTC
Post by identifikator: 20040501
creowanie sterowników
ale mnie się to nie podoba...
Słusznie Ci się nie podoba, moim zdaniem, bo kreowanie to raczej
"tworzenie wizerunku" lub "kreować popyt", coś raczej wirtualnego z
pewną nutą negatywnych skojarzeń. (Sterownik co prawda nie jest
namacalny, ale jednak na negatywne emocje nie zasługuje.)

Myślę, że tworzenie lub pisanie sterowników jest w porządku.

Ludek
Jarosław Sokołowski
2010-10-16 20:30:14 UTC
Post by Ludek Vasta
Myślę, że tworzenie lub pisanie sterowników jest w porządku.
Jeśli system się od nich nie wywala, to faktycznie w porządku,
nie będę się ich czepiać.

Ale te słowa mają swoje barwy i odcienie. "Firma Ziutex stworzyła
sterowniki do całej rodziny bryndzotronów. Sterownik do najnowszego
modelu napisał inż. Janusz Dziamdziak." Powiedzieć o firmie, że coś
"napisała" jest trochę niezręcznie. Bo pisanie nie jest postrzegane
jako czynność kolektywna. Z kolei inżynier tylko napisał kod, a to
nie jest jedyna czynność występująca przy tworzeniu oprogramowania.

To wszysto, to oczywiście tylko moje subiektywne odczucia (albo tak
zwane czepialstwo).
Stefan Sokołowski
2010-10-16 16:52:12 UTC
identifikator: 20040501
Post by identifikator: 20040501
creowanie sterowników
Że niby jak z angielską pisownią to widać hajlajf i łatwiej kupią? Ale
jak nie chcesz po angielsku, to spróbuj może z niemiecka
,,shoepfowanie'' albo ze suahilijska ,,umbowanie''.

Programy się ,,pisze'' a nie ,,creuje'', więc po co chcesz udziwniać?
Albo też jakieś ich funkcje się programuje. *Piszesz* sterowniki do
Łindołsa. *Programujesz* sterowniki do Łindołsa. *Łatasz niedoróbki* w
Łindołsie, dodając mu brakujące sterowniki. Próbujesz z Łindołsa zrobić
coś z grubsza przypominające system operacyjny.

- Stefan
--
Stefan Sokolowski, Gdansk
http://inf.ug.edu.pl/~stefan
Rafał Maszkowski
2010-10-18 12:23:19 UTC
Post by Stefan Sokołowski
identifikator: 20040501
[...]
Programowanie czegoś to raczej wpisywanie do tego czegoś programu albo
ustawień konfiguracji niż pisanie programu (np. takiego jakim jest
sterownik).

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)
Stefan Sokolowski
2010-10-18 14:15:36 UTC
Post by Rafał Maszkowski
Programowanie czegoś to raczej wpisywanie do tego czegoś programu albo
ustawień konfiguracji niż pisanie programu (np. takiego jakim jest
sterownik).
Zaraz. Czy kwestionujesz to, że programowanie to jest pisanie
programów?

A może masz na myśli OPROGRAMOWYWANIE jakichś urządzeń?

- Stefan
--
Stefan Sokolowski, Gdansk
http://inf.ug.edu.pl/~stefan
Jarosław Sokołowski
2010-10-18 15:12:14 UTC
Post by Stefan Sokolowski
Post by Rafał Maszkowski
[...]
"Programowanie" i "programowanie czegoś", to trochę różne rzeczy.
Innym czasownikom też się takie subtelności przytrafiają. Weźmy
na przykład czasownik "straszyć". "Jak długo jeszcze będziesz tak
straszyć?" -- można zapytać kogoś, mając na myśli jego wygląd. Ale
nie jest powiedziane (i nie jest istotne) kto jest tu straszony.
Można wręcz powiedzieć "w tym domu straszy" -- tu nie dość, że nie
wiadomo kogo albo co, ale nie wiadomo też kto lub co straszy.
Co innego jak się powie "Ignac straszy kury na gumnie" -- tu już
czasownik zachowuje się normalnie.

Jeśli Stefan siedzi i pisze program sortowania bąbelkowego, to można
powiedzieć "Stefan programuje". Ale co programuje? Na pewo nie program.
No to może komputer? Niekoniecznie, komputer nijak się ma do takiego
programowania. A może programuje "sortowanie"? Może. Ale tak ogólnie,
to dość mało konkretne programowanie jest. Co innego jeśli Stefan
programuje kalkulator Texas Instruments (żeby mu posortował bąbelkowo).
Post by Stefan Sokolowski
A może masz na myśli OPROGRAMOWYWANIE jakichś urządzeń?
Raczej odwrotnie, przynajmniej ja to tak postrzegam -- "Firma
Dziargotex *oprogramowała* maszynę hafciarską", "Majster Wiśniewski
*programuje* maszynę według zamówienia Koła Gospodyń Wiejskich".

Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje.
Rafał Maszkowski
2010-10-19 12:23:24 UTC
Post by Stefan Sokolowski
[...]
Zgadzam się, to wyjaśnia moje intencje. Chociaż lepsze są kalkulatory
programowane HP (w tym HP 25, w którym zakochałem się ze 30 lat temu).

R.
bulka paryska
2010-10-16 23:08:37 UTC
Post by identifikator: 20040501
Post by identifikator: 20040501
pisanie sterowników
tworzenie sterowników
creowanie sterowników
ale mnie się to nie podoba...
---------
imho jak najbardziej moze byc: pisanie, opracowywanie, tworzenie
(sterownikow, programow, aplikacji, itp.)
implementacja to juz raczej wdrazanie czyli integrowanie z jakims SO i
testowanie
bp
Jarosław Sokołowski
2010-10-16 23:59:00 UTC
Post by bulka paryska
[...]
Ale właśnie pisanie sterowników (do urządzeń), to w dużej mierze
*implementacja* (tego co producent urządzenia wydumał i opisał
w dokumentacji) oraz *integrowanie* z SO (systemem operacyjnym).
Miejsca na *twórcze* *opracowania* przeważnie jest tam niewiele
(co wcale nie znaczy, że taki sterownik *napisać*, to jak bułkę
z masłem zjeść).
bulka paryska
2010-10-17 00:08:39 UTC
[...]
-----------
Nie spieram sie z fachowcami :)
ale implementacja sterownika to dla mnie co innego niz napisanie sterownika
:)
bulka zawsze dobra - z maslem albo i bez
;)
Jarosław Sokołowski
2010-10-17 00:26:16 UTC
Post by bulka paryska
[...]
"Implementacja sterownika", to w ogóle nie wiadomo co to takie jest.
To nie sterownik się implementuje, tylko *coś* można implementować
*w* sterowniku.

Czy to sens ma, kląć że ten świat
Z kiepskiego zrobiony surowca
Bo dobry Bóg już zrobił, co mógł
Teraz trzeba zawołać fachowca
Stefan Sokołowski
2010-10-17 07:51:25 UTC
Jarosław Sokołowski:--
/Czy to sens ma/, /kląć że ten świat /
/Z kiepskiego zrobiony surowca/
/Bo dobry Bóg już zrobił/, /co mógł/
/Teraz trzeba zawołać fachowca/
Też jestem niewysokiego mniemania o systemie Łindołs, ale ten cytat to
już jest nadmiernie ironiczny...

- Stefan
--
Kosmos składa się z gwiazd. Brzmi to dość poważnie, ale kiedy rozważymy
rzecz głębiej, trudno nie powściągnąć uśmiechu. W samej istocie -- czym
http://inf.ug.edu.pl/~stefan
Stokrotka
2010-10-17 17:29:17 UTC
"Implementacja sterownika", to w ogóle nie wiadomo co to takie jest.
To nie sterownik się implementuje, tylko *coś* można implementować
*w* sterowniku.
A nie można implementować sterownika w systemie operacyjnym?
A właściwie, dlaczego nie podoba ci się napisać sterownki,
w sensie podobnym do napisać program?
Zwłaszcza, gdy tylko piszesz kod,
a nie rozważasz wszystkie możliwości (spszęt i system operacyjny).
2010-10-16 18:01:46 UTC
Nie wim dlaczego ( może to jakiś haczyk?)nikt nie proponuje "projektownie",
pszecie sterownik to nie tylko programowanie kilku lini programu.

Ale będąc kiedyś informatykiem,
nie mam szans gadać poprawnie o informatyce po polsku.

A na marginesie zdanie, zdaje się nawet poprawne gramatycznie,
z odkopanej kiedyś pszypadkowo starej dokumentacji systemu informatycznego:
"System nie może działać bez grup: 'dyrektorzy' i 'handlowcy'."
Nawet prawdziwe, ale nie da się nie zahihotać czytając.:)
dK
2010-10-16 18:34:41 UTC
[...]
Możesz i tak i tak.
"Mądrzej" brzmi "implementacja sterownika" dla systemu Windows czy Linux.
W żargonie informatycznym programy również się dewelopuje.

dK
Stefan Sokołowski
2010-10-16 19:31:25 UTC
Post by dK
W żargonie informatycznym programy również się dewelopuje.
Dla mnie to jest jeszcze gorsze niż ,,creowanie''... Jak ktoś
,,creuje'', to można mieć nadzieję, że sobie robi jaja. Ale jak
,,dewelopuje'', to już raczej podchodzi do siebie ze śmiertelną
powagą...

- Stefan
--
Stefan Sokolowski, Gdansk
http://inf.ug.edu.pl/~stefan
Jarosław Sokołowski
2010-10-16 20:34:46 UTC
Post by Stefan Sokołowski
Post by dK
W żargonie informatycznym programy również się dewelopuje.
Dla mnie to jest jeszcze gorsze niż ,,creowanie''... Jak ktoś
,,creuje'', to można mieć nadzieję, że sobie robi jaja.
Do creowania służą creatory. Ich używanie to całkiem co innego
niż pisanie (najczęściej polega to na kilkakrotnym wciśnięciu
klawisza <Enter>).
Post by Stefan Sokołowski
Ale jak ,,dewelopuje'', to już raczej podchodzi do siebie ze
śmiertelną powagą...
Ale właśnie o deweloperach kernela mówią, że oni robią sobie jaja.
Rafał Maszkowski
2010-10-18 12:21:06 UTC
[...]
Program instalujący oprogramowanie do nie znanych jeszcze systemowi
urządzeń to instalator, a nie sterownik.

R.
Stokrotka
2010-10-24 17:56:05 UTC
Post by Rafał Maszkowski
[...]
Nie, instalator to program instalujący cokolwiek, np Worda.
Słowo instalator nie jest związane ze spszętem, a słowo sterownik - tak.
Horatio Valor
2010-11-22 02:31:30 UTC
[...]
Przecież 'sterowniki' są niemodne. Powinny być tylko 'drivery'.

A tak serio to oczywiście i pisanie, i tworzenie są zupełnie na miejscu.