Dla polonistów autorstwo Księgi Koheleta jest nie znane - czemu?!?
s***@gmail.com
2018-01-23 19:47:37 UTC
Tak sobie właśnie czytam Pismo Święte i dotarłem do Księgi Koheleta. I przypomniało mi się to co mówiła nam polonistka (bardzo kiepska) na temat jej pochodzenia. Mianowicie mówiła nam, że jej autorstwo jest nie znane, bo jak się okazuje Kohelet to była funkcja społeczna, a nie imię czy nazwisko...

Przejdźmy do faktów:
Koh1,01
Słowa Koheleta, syna Dawida, króla w Jeruzalem.
Koh1,12
Ja, Kohelet, byłem królem nad Izraelem w Jeruzalem.

Jako, że to był syn króla Dawida i w dodatku sam był królem, to raczej mamy wąski zakres kandydatów. Bo z wcześniejszej lektury Pisma Świętego wiem, że synem króla Dawida był król Salomon. Żaden inny syn Dawida nie był królem, bo po Salomnie rządy objął jego syn (jednak uznany został jedynie przez plemię Judy).

Tak więc po raz kolejny mamy przykład niedouczonych polonistów powielających jakieś brednie! Autorem Księgi Koheleta był Salomon! Jest to proste i logiczne.

pozdro
Szyk Cech
--
http://szyk.jcom.pl/
http://szyk.free.of.pl/
http://szyk.wex.pl/
Eneuel Leszek Ciszewski
2018-01-25 07:49:38 UTC
Post by s***@gmail.com
mówiła nam polonistka (bardzo kiepska)
mówiła nam, że jej autorstwo jest nie znane
IMO źle ją zrozumiałeś -- ona IMO mówiła ;) 'nieznane'.
IMO 'nie poznane' może być, o czym może dać wykład
JS, ale IMO nie można pisać 'nie znane'.

[co do autorstwa KK? -- chyba trzeba oprzeć się o DNA]
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......
s***@gmail.com
2018-01-25 17:22:31 UTC
Co to za chore adresy?!? Jakieś pseudo spamerskie treści - nie wiadomo o co w tym chodzi!!!
Eneuel Leszek Ciszewski
2018-02-06 00:13:42 UTC
<***@gmail.com> bc8024a5-e9a6-4879-82cc-***@googlegroups.com

: Co to za chore adresy?!?

Trudna konstrukcja.

: Jakieś pseudo spamerskie treści - nie wiadomo o co w tym chodzi!!!

O pieniądze. Zapamiętaj -- gdy nie wiadomo, o co chodzi,
to chodzi o pieniądze!
s***@gmail.com
2018-02-06 15:33:15 UTC
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
: Co to za chore adresy?!?
Trudna konstrukcja.
Zainteresowałeś mnie - możesz jaśniej?!?
No a gdzie w tym wszystkim info na Twój temat?!? Bo tego w stopce byśmy się spodziewali przede wszystkim...
t***@poczta.pl
2018-03-13 23:01:27 UTC
Post by s***@gmail.com
Witam
[...]
Twoja polonistka może być bardziej kompetentna niż przypuszczasz.

W starożytności była taka nieprzyzwoita maniera, że różni ludzie,
którzy chcieli aby ich dzieło zostało zapamiętane albo stało się sławne
niezgodnie z faktami przypisywali autorstwo swojej księgi komuś znanemu
mówiąc łopatologicznie - robili cos wprost przeciwnego do plagiatu.

I dlatego wielu biblistów przypuszcza że rzeczywistym autorem
księgi jest osoba inna niż Salomon syn Dawida.

Jeśli nie dowierzasz że takie fałszerstwa zdarzały się, to zajrzyj
do rozdziału 31 przypowieści Salomona gdzie znajdziesz imię Lemuel
(a wg 1 i 2 Kronik i wg 1 i 2 Królów nie było takiego króla w Izraelu).

Wzmianka o Lemuelu wskazuje że zdarzali sie mitomani przypisujący samym sobie godności królewskie aby podnieść autorytet pisanej przez siebie księgi. Lemuel był na tyle nierozsądny że zamiast podszyć sie pod kogoś o znanym imieniu, użył imienia nieznanego w rodzinie królewskiej. Inni fałszerze mogli być bardziej inteligentni i sprytni i podszyć sie pod Króla Salomona syna Dawida.
s***@gmail.com
2018-03-14 06:40:12 UTC
Post by t***@poczta.pl
Inni fałszerze mogli być bardziej inteligentni i sprytni i podszyć sie pod Króla Salomona syna Dawida.
Czyli co?!? Bez chronowizjera do Biblii nie podchodź?!?