Krem z dyni, krem z cukinii
Adam Wysocki
2012-02-06 08:43:16 UTC
Nie wiecie może, dlaczego jest krem z dyni (a nie z dynii), ale jest też
z cukinii (a nie z cukini)?
gof
Aicha
2012-02-06 18:20:18 UTC
Post by Adam Wysocki
Nie wiecie może, dlaczego jest krem z dyni (a nie z dynii), ale jest też
z cukinii (a nie z cukini)?
I dlaczego Narnii vs spiżarni? :)
--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/
Marek Włodarz
2012-02-06 19:36:48 UTC
Post by Aicha
Post by Adam Wysocki
Nie wiecie może, dlaczego jest krem z dyni (a nie z dynii), ale jest też
z cukinii (a nie z cukini)?
I dlaczego Narnii vs spiżarni? :)
Z powodu nonsensownej reformy ortografii (czy raczej - ortografji, bo
tak było przed tą reformą) w latach trzydziestych zeszłego wieku...

Polecam ciekawy tekst Marcina 'Qrczaka' Kowalczyka - stary i w dużej
części nieaktualny, jak sam mi napisał, ale wstęp wyjaśniający te
problemy jest wart przeczytania. Oryginalna strona, z której pochodzi,
już nie istnieje, ale zachowałem kopię:

http://mawart.com.pl/misc/ortografja.html

Pozdrawiam,
Marek W.
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.
Slawek Kotynski
2012-02-06 19:25:56 UTC
Post by Adam Wysocki
Nie wiecie może, dlaczego jest krem z dyni (a nie z dynii), ale jest też
z cukinii (a nie z cukini)?
Jedno wymawiam "dynia", drugie "cukińja".