Co to jest ciało lotne?
Stokrotka
2012-07-08 19:13:52 UTC
- Co to jest ciało lotne?

- Rakieta.
Krzysztof Lewczuk
2012-07-08 20:18:45 UTC
Post by Stokrotka
- Co to jest ciało lotne?
- Rakieta.
O proszę a ja myślałem, że chodzi o moją sąsiadkę ;-)

KL
--
Z przekonania libertarianin-minarchista oraz chrześcijanin biblijnie
fundamentalistyczny. Pierwsze oznacza dążenie do tego, żeby państwo
- Martin Lechowicz
Jan45
2012-07-19 08:04:52 UTC
Post by Krzysztof Lewczuk
Post by Stokrotka
- Co to jest ciało lotne?
- Rakieta.
O proszę a ja myślałem, że chodzi o moją sąsiadkę ;-)
Latawica, odwrotność lotnego umysłu czyli.

Jan
Rafał Maszkowski
2012-07-19 15:03:41 UTC
Post by Jan45
Post by Krzysztof Lewczuk
Post by Stokrotka
- Co to jest ciało lotne?
- Rakieta.
O proszę a ja myślałem, że chodzi o moją sąsiadkę ;-)
Latawica, odwrotność lotnego umysłu czyli.
Lotne latawice też się zdarzają. Pożyteczne i przyjemne.

R.
Жить надо так, чтобы тебя помнили и сволочи. (Фаина Георгиевна Раневская)
Slawek Kotynski
2012-07-19 15:24:39 UTC
Post by Rafał Maszkowski
Post by Jan45
Post by Krzysztof Lewczuk
Post by Stokrotka
[...]
Ale bardziej niebezpieczne.

mjk
WM
2012-07-23 09:35:40 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
v***@gmail.com
2014-11-15 14:37:33 UTC
Ciało lotne zdaniem fizyka to para wodna:-)
Eneuel Leszek Ciszewski
2014-11-15 19:27:29 UTC
<***@gmail.com> 669fafd0-ce96-44c8-b6f1-***@googlegroups.com

: Ciało lotne zdaniem fizyka to para wodna:-)

IMO lotnym ciałem może być także/nawet dym, czyli ciało stałe.

IMO:

() gaz wypełnia całe pomieszczenie/naczynie
(rzecz jasna cała materia jest dziurawa -- nie
o to chodzi, że gaz wypełnia naczynie szczelnie;
dziury międzycząsteczkowe i wewnatrzczasteczkowe
rzecz jasna są wszędzie, także w gazie; ponadto
gdzieś nad nami kończy się atmosfera, więc jednak
gaz niekoniecznie wypełnia całe ,,naczynie''))

() ciecz nie ma swego kształtu, ale niekoniecznie
rozlewa się po całym naczyniu (i niekoniecznie
przybiera kształt naczynia -- choćby kropla
wody ma na tyle silne wiązania wewnętrzne, że
nie rozlewa się po dnie naczynia; ponadto ciecze
dają meniski -- w szklanym naczyniu wypukłe dla
wody i wklęsłe dla rtęci)

() ciało stałe ma swój kształt.

Para wodna jest (rzecz jasna?) gazem.

Przejście z gazu do cieczy czy z cieczy do stanu stałego jest
skokowe (ciepło przejścia mówi o tym az nazbyt wyraźnie) ale
są też sublimacje i resublimacje a ponadto podziałó na: gazy,
ciecze i ciala stałe to zbyt proste/ubogie rozgraniczenie.

W szczególoności samolot lata, choć jest duży i ciężki. ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
Eneuel Leszek Ciszewski
2014-11-16 18:03:51 UTC
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
Para wodna jest (rzecz jasna?) gazem.
A gaz -- może ulatniać się, zatem jest lotną substancją,
choć nie wiem, czy gaz można nazwać ciałem w ogóle, bo co
to za ciało, które nie trzyma się (; kupy ;) tak zwanej.
--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'