nowe końcówki
Jan45
2012-02-14 16:53:55 UTC
Hiperpoprawność z Kujaw:

Podziękowania należą się tylko policjantą , którzy przyjechali.

Skąd takie formy? Może piszący doświadczył kiedyś, czyli
w szkole, potępienia za -om zamiast -ą? Na przykład napisał
Szłem drogom zamiast Szedłem drogą. Tak czy owak, to kolejny
dowód na trend odchodzenia od reguł ortografii.
Czy w innych rejonach ojczyzny naszej też tak ćwiczą?

Jan
Mirosław Zalewski
2012-02-14 17:03:19 UTC
wtorek, 14 lutego 2012 17:53. Wielka mądrość na czytelników
Post by Jan45
Czy w innych rejonach ojczyzny naszej też tak ćwiczą?
W Internecie jest to spotykane dość często, w szczególności na stronach,
których głównymi odbiorcami są gimnazjaliści i licealiści. Nie znam
pochodzenia wszystkich osób używających niepoprawnych końcówek, ale
przypuszczam, że zdarza się to także ludziom spoza Kujaw.
--
Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
Mirosław Zalewski
Jarosław Sokołowski
2012-02-14 17:25:26 UTC
Post by Mirosław Zalewski
Post by Jan45
Czy w innych rejonach ojczyzny naszej też tak ćwiczą?
W Internecie jest to spotykane dość często, w szczególności na
stronach, których głównymi odbiorcami są gimnazjaliści i licealiści.
Chyba raczej "nadawcami".
MS
2012-02-18 11:07:51 UTC
Post by Jan45
[...]
Mam podobne.
Coraz częściej zauważam wymowę "się" jako [sieł], ładną [ładnoł],
organizują [organizujoł]. Ufff......