Co wpisujemy w wyszukiwarce?
medea
2011-06-17 08:00:09 UTC
Jak nazwać to, co wpisujemy w wyszukiwarce?

hasło
słowo (z jakimś określeniem np. szukane słowo, słowo kluczowe)

Jakieś inne propozycje?

2011-06-17 08:09:53 UTC
Post by medea
Jak nazwać to, co wpisujemy w wyszukiwarce?
hasło
słowo (z jakimś określeniem np. szukane słowo, słowo kluczowe)
Jakieś inne propozycje?
Fraza. Nie zawsze przecież jest to jedno słowo.
medea
2011-06-17 08:15:54 UTC
Post by medea
[...]
Oczywiście, ale "fraza" jak i "słowo" są pojęciami dość uniwersalnymi.
Ja jestem ciekawa, czy używa się jakiegoś bardziej jednoznacznego
określenia i - ewentualnie - którego używa się najczęściej. Słowo
kluczowe (lub słowa kluczowe) wydają mi się bardziej jednoznaczne.

2011-06-17 09:13:11 UTC
Post by medea
Post by Jarosław Sokołowski
Post by medea
[...]
Tak jak większość słów. Na szczęście mamy kontekst.
Post by medea
Ja jestem ciekawa, czy używa się jakiegoś bardziej jednoznacznego
określenia i - ewentualnie - którego używa się najczęściej.
Nie wiem jak inni, ja używam "fraza". Najczęściej, a może nawet zawsze.
Post by medea
Słowo kluczowe (lub słowa kluczowe) wydają mi się bardziej jednoznaczne.
A mnie nie. W dodatku mylące, bo określa zupełnie co innego (w swym
podstawowym znaczeniu).
2011-06-17 09:18:25 UTC
Post by medea
[...]
Czasem wpisujemy słowo, czasem frazę, czasem wyrażenie
(z operatorami logicznymi i opcjami).
Ja to po prostu nazywam kluczem. W niejednoznaczych
kontekstach, kluczem wyszukiwania.
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Krystian Zaczyk
2011-06-17 09:56:40 UTC
Jak nazwać to, co wpisujemy w wyszukiwarce? [...]
Fraza. Nie zawsze przecież jest to jedno słowo.
Ale często jest jedno.

Krystian
Ludek Vasta
2011-06-17 09:35:31 UTC
Post by medea
Jakieś inne propozycje?
Może wyraz?

Ludek
Rafał Maszkowski
2011-06-17 10:11:25 UTC
Post by medea
Jak nazwać to, co wpisujemy w wyszukiwarce?
hasło
słowo (z jakimś określeniem np. szukane słowo, słowo kluczowe)
Jakieś inne propozycje?
zapytanie

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-06-24 18:52:43 UTC
Post by medea
Jak nazwać to, co wpisujemy w wyszukiwarce?
Zapytanie? :)
MM
Po prostu "słowo"
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-08-22 01:27:39 UTC
Post by MM
Po prostu "słowo"
IMO masz rację... Poszukiwania zaczynamy (jak wszystko) od słowa...

Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo.
Ono było na początku u Boga. Wszystko przez Nie się stało, a bez
Niego nic się nie stało, co się stało.

Co jednak wówczas, gdy wpisujemy dwa słowa... Albo i wiele słów?...
Jak nazwać takie zapytanie?...