Problem z polską wulgarnością
mpawel
2012-06-13 13:04:11 UTC

Piszę, ponieważ natknąłem się na niereformowalną przeszkodę, która uważa, że jedynie przekleństwa są wulgaryzmami w języku polskim.

A problem wynikł na różnicy w traktowaniu zwrotu: ,,zamknij mordę''.

Ja uważam, że ten zwrot jest wulgaryzmem, ponieważ według mojej logiki jest to zwrot ordynarny i obraźliwy, jednym słowem to ujmując - wulgarny.
Jednak brak w mojej głowie na tę chwilę odnośników które mogłyby nawet największemu ignorantowi wyjaśnić, że wulgarność to wulgarność, nie ma mniejszej ani mniejszej.

Pozdrawiam.
medea
2012-06-13 18:30:07 UTC
Post by mpawel
A problem wynikł na różnicy w traktowaniu zwrotu: ,,zamknij mordę''.
Ja uważam, że ten zwrot jest wulgaryzmem
Słownik języka polskiego kwalifikuje ten zwrot jako wulgaryzm.
Post by mpawel
[...]
No, gdyby ten ktoś powiedział: "zamknij, kurwa, mordę!", to chyba byłoby
bardziej wulgarnie. ;)

2012-06-19 16:26:36 UTC
Post by medea
Post by mpawel
,,zamknij mordę''.
Słownik języka polskiego kwalifikuje ten zwrot jako wulgaryzm.
A jak to powie do prawdziwej krowy?
Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"
nowa wersja(1.05) programu GdakMini (syntezator mowy).
$heikh el $hah
2012-11-01 08:53:42 UTC
Post by medea
Post by mpawel
,,zamknij mordę''.
Słownik języka polskiego kwalifikuje ten zwrot jako wulgaryzm.
A jak to powie do prawdziwej krowy?
Albo partnerki, która naprawdę się nie słucha?...
--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$
teacher
2012-06-25 19:28:30 UTC
Post by mpawel
[...]
Ewa
zgadzam się z przedmówcą, iż jest to wulgaryzm, ponieważ zawiera wyraźnie
pejoratywne określenie "twarzy",
które kojarzy się z karczemną burdą aniżeli z codziennym użyciem w
kulturalnym towarzystwie.

Teacher
sumar
2012-06-14 20:01:01 UTC
Post by mpawel
Witam,
To "witam" z przecinkiem rządzi śviatem!
Post by mpawel
[...]
To tłumaczy vszystko: Moja jest tylko racja! I to śvięta racja!
Moja racja jest mojsza niż tvojsza! Moja racja jest najmojsza!
pari
2012-06-29 07:44:52 UTC
Post by sumar
To tłumaczy vszystko: Moja jest tylko racja! I to śvięta racja!
Moja racja jest mojsza niż tvojsza! Moja racja jest najmojsza!
Nie je ważne co je czyje!
Ważne to je co je moje!
pari
Victorry
2012-07-01 10:36:25 UTC
Post by sumar
[...]
Bo nie ważne czyje co je,
ważne to je co je moje!

Jacek
Bydlę
2012-06-15 12:02:49 UTC
Post by mpawel
Witam,
[...]
Może problem jest dlatego, że nie jest to pełny cytat;

Bydlę
n***@gmail.com
2012-06-27 08:20:57 UTC
Istnieją zwroty i słowa mniej lub bardzie wulgarne: k...., ch.. - są b. wulgarne, morda, g...o, cho...a czy d..a lekko wulgarne (a i wśród tych 4 ostatnich można by zastosować pewną gradację, poniekąd subiektywną). Wystarczy popatrzeć na słowniki, że klasyfikują jako wulgarne nie tylko przekleństwa.
Pozdrawiam
$heikh el $hah
2012-11-01 08:56:06 UTC
Post by mpawel
[...]