jakaś regułka?
identyfikator: 20040501
2012-09-20 17:49:26 UTC
takie określenia jak:
niemiał by
czy może
nie miałby
albo
nie miał by
to stosują jakieś jasne regułki? czy każdy taki wyraz to wyjątek?
medea
2012-09-22 21:12:21 UTC
Post by identyfikator: 20040501
to stosują jakieś jasne regułki?
Tak - szkoła podstawowa.

Ewa
Jan45
2012-09-23 12:58:37 UTC
Post by medea
Post by identyfikator: 20040501
to stosują jakieś jasne regułki?
Tak - szkoła podstawowa.
Ewa
Coś ty taka mundra? Poradź człowiekowi po prostu.
Tak se żartujesz, a młodzież cierpi, bo teraz
wymagają tylko a(na)lfabetu, i to bez polskich znaków.
No i jeszcze liczenia do dziesięciu. Trzeba młodym
podpowiadać, jak pytają. Może czegoś się nauczą?

Jan
Mirosław Zalewski
2012-09-23 13:19:50 UTC
niedziela, 23 września 2012 14:58. Wielka mądrość na czytelników
Post by Jan45
Może czegoś się nauczą?
Akurat tego osobnika nie da się niczego nauczyć. Wielu próbowało, wszyscy
polegli.
--
Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
Mirosław Zalewski
medea
2012-09-23 19:29:17 UTC
Post by Jan45
Post by medea
[...]
A po co? Żeby się potem wymądrzali, że wiedzą więcej niż inni? ;)

Ewa
JaMyszka
2012-09-24 07:29:43 UTC
Post by medea
Post by Jan45
Post by medea
[...]
Qrdesz, Ty też słyszysz ten huk?!

To spada poziom Grupy:(

PS.
"Ach, gdzie są ludzie;
Gdzie się podziali..."
--
Pozdrawiam :)
JM
Jan45
2012-09-24 09:37:35 UTC
Post by medea
A po co? Żeby się potem wymądrzali, że wiedzą więcej niż inni? ;)
Po to, żeby doradzali innym. Dzisiaj, w dobie
buzkowo-tuskowych tanich usług oświatowych, tylko samouctwo
może sprawić, że nie obsuniemy się do niziny niewolnictwa
umysłowego. Jak ktoś pyta, znaczy się chce wiedzieć.
Czyli szuka kogoś, kto wie więcej. A jeśli kogoś takiego
napotka, nie wpada w kompleksy, a tylko korzysta.

Ale to fakt, że wiedza drożeje i że możemy na tym skorzystać
finansowo, bez rozdawania tejże wiedzy darmo. Ten stan
znamy z lektur szkolnych, ganiących dawne czasy. Na przykład
niejaki Antek Prusa. Został on wygnany przez kowala
z kuźni, gdzie terminował, a powodem wygnania było, że
się za szybko uczył i mógłby zacząć konkurować z kowalem.

Wraca nowe...

Jan
medea
2012-09-24 17:00:18 UTC
Post by Jan45
umysłowego. Jak ktoś pyta, znaczy się chce wiedzieć.
Czyli szuka kogoś, kto wie więcej. A jeśli kogoś takiego
napotka, nie wpada w kompleksy, a tylko korzysta.
Mam coś takiego jak szósty zmysł, który mi podpowiada, że tej osobie nie
zależy na tym, żeby wiedzieć. ;)

Ewa
Jan45
2012-09-24 17:23:13 UTC
Post by medea
Mam coś takiego jak szósty zmysł, który mi podpowiada, że tej osobie nie
zależy na tym, żeby wiedzieć. ;)
Ewa
No tak, wy Ewy macie intuicję bardziej rozrośniętą.
Dyskusja jest wtedy trudniejsza, ale czasem ciekawsza.

Jan

JaMyszka
2012-09-24 08:02:14 UTC
niemiaďż˝ by
Ten wyraz jest błędnie napisany.
Winno być "nie miałby".
"Mieć" to czasownik, a "nie" z czasownikami piszemy osobno.
I tę zasadę zapamiętaj do końca życia;p
czy mo�e
nie mia�by
dobrze
albo
nie miaďż˝ by
źle
to stosuj� jakie� jasne regu�ki? czy ka�dy taki wyraz to wyj�tek?
Proszę, musisz sobie przyswoić zasady pięknie wyłuszczone w słowniku
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629454
punkty 43 i 44.
Ja to już mam "we krwi", ale i tak, gdy czegoś nie jestem pewna, to zaglądam
do tego słownika.
Rafał Maszkowski
2012-09-24 10:16:24 UTC
Widzę, że Twój czytnik zmasakrował oryginalna wypowiedź, które, mimo że
wysłana z Windows, była prawidłowo zakodowana.
Albo "niemiałby" lub "oniemałby".

R.
Жить надо так, чтобы тебя помнили и сволочи. (Фаина Георгиевна Раневская)
JaMyszka
2012-09-24 13:54:15 UTC
Post by Rafał Maszkowski
[...]
Widzę, że Twój czytnik zmasakrował oryginalna wypowiedź, które, mimo że
wysłana z Windows, była prawidłowo zakodowana.
To nie czytnik lecz Google.
Odczytanie takiego tekstu sprawia mi mniejszą trudność niż pisanie Stokrotki.
Post by Rafał Maszkowski
Post by JaMyszka
[...]
Czyżby?
Wątkotwórca pytał się o "mieć" lub "nie mieć". Nieprawdaż?
Wszak "niemieć" _zawsze_ piszemy łącznie
http://sjp.pwn.pl/szukaj/niemia%C5%82by
jak i "oniemieć" http://sjp.pwn.pl/szukaj/oniemie%C4%87.
Już nie mówię, że te wyrazy mają zupułnie inne znaczenie.
Post by Rafał Maszkowski
Жить надо так, чтобы тебя помнили и сволочи. (Фаина Георгиевна Раневская)
Теперь я понимаю цель ваших вопросов. Но я не одобряю весело за счет других.

Bezpieczny
JaMyszka
2012-09-24 14:53:12 UTC
Post by JaMyszka
[...]
Już nie mówię, że te wyrazy mają zupułnie inne znaczenie.
Autokorekta: zupełnie.