Najdłuższe zbitki spółgłosek w polskich wyrazach
Bydlę
2011-08-26 18:33:08 UTC
Witam!

Sytuacja mnie napadła i zmusiła do poszukania najdłuższych zbitek
spółgłosek w polskich wyrazach.
WSTRZąsający , roZSTRZelany i beZWZGLędny dają wynik - pięć.
Ale nie mogę wykoncypować zbitki sześciospołgłoskowej (lub dłuższej) -
jest taka?

Jeśli w tern upał ma ktoś chwilę na taką zagwozdkę, to proszę uprzejmie
o naprowadzenie, lub ordynarną pomoc na tacy.
:-)
Bydlę
medea
2011-08-26 18:35:24 UTC
Jeśli w tern upał ma ktoś chwilę na taką zagwozdkę, to
proszę uprzejmie o naprowadzenie
A co mówi ksiądz przyjmując dziecię w szeregi wiernych? ;)

Ewa
Waldemar Krzok
2011-08-26 18:44:28 UTC
Post by medea
Jeśli w tern upał ma ktoś chwilę na taką zagwozdkę, to
proszę uprzejmie o naprowadzenie
A co mówi ksiądz przyjmując dziecię w szeregi wiernych? ;)
To przy bierzmowaniu też mówi "chrzczę"?

;-)

Waldek
2011-08-29 14:07:00 UTC
Post by Waldemar Krzok
Post by medea
A co mówi ksiądz przyjmując dziecię w szeregi wiernych? ;)
To przy bierzmowaniu też mówi "chrzczę"?
Chyba nie mówi. Ponadto chyba bierzmowaniem zajmuje się dopiero
ksiądz będący biskupem, podczas gdy chrzcić może każdy -- nawet
kleryk czy zakonnica lub ktokolwiek ochrzczony. Ponoć położnym
wolno nawet chrzcić dzieci nienarodozne. Ale pamiętam z lat
dawnych wystąpienia k. Josepha Ratzingera, prefekta wiadomej
kongregacji -- wg niego chrzest mormonów nie jest ważny
w oczach Boga.
2011-08-26 19:23:44 UTC
Post by medea
Jeśli w tern upał ma ktoś chwilę na taką zagwozdkę, to
proszę uprzejmie o naprowadzenie
A co mówi ksiądz przyjmując dziecię w szeregi wiernych? ;)
Co łaska?
Bydlę
2011-08-26 22:50:54 UTC
Post by medea
Jeśli w tern upał ma ktoś chwilę na taką zagwozdkę, to proszę uprzejmie
o naprowadzenie
A co mówi ksiądz przyjmując dziecię w szeregi wiernych? ;)
(do kościoła nie chodzę, bo tam nie ma popielniczek, więc na bieżąco
nie jestem)

Chrzczę, powiadasz?
Czyli jest sześć!

Dziękuję bardzo!
Bydlę
dK
dK
Rafał Maszkowski
2011-09-03 10:37:49 UTC
Post by Bydlę
Post by medea
[...]
Łatwo przedłużyć do siedmiu: Odchrzczę się! (magiczną suszarką).

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-09-08 12:58:36 UTC
Post by Rafał Maszkowski
Łatwo przedłużyć do siedmiu: Odchrzczę się! (magiczną suszarką).
Nie ma czegoś takiego -- może kiedyś Chińczycy wyprodukują, ale
na razie takich suszarek nie ma -- Człowiek raz ochrzczony jest
ochrzczonym na zawsze. Benedyktowi XVI na zdrowie :) nie wyszło
podlizywanie się Chińczykom, bo jednak i poparcie Indii stracił
(gdzie schronił się dalajlama) i Chin, które tak mocno do serca
przyjęły sobie zasady funkcjonowania chrześcijańskiego Kościoła
(narzucone przez samego Chytrusa -- głowę tego Kościoła) że nie
chcą pozwolić na istnienie Kościoła rzymskokatolickiego -- jako
że taki twór sprzeciwia się Chrystusowi!!! Kościół powinien być
podporządkowany władzom świeckim. :) I władze Chin tegoż nakazu
chcą przestrzegać skrupulatnie. :)

Chiny i Indie to niemal połowa ludzkości, zatem jest szansa
na zaistnienie tychże suszarek. ;) Biorąc zaś pod uwagę inne
religie (choćby: islam, judaizm, odmiany protestantyzmu oraz
prawosławie) i część niezadowolonych (z niemożliwości suszenia)
rzymskich katolików -- ten rzymski katolicyzm jest niemile
widziany przez około 90% ludzkości...

Tak oto rozwija się na przestrzeni tysiąca lat nasz Kościół. :)
(tak, czyli -- wbrew Bogu i wbrew ludziom)

-=-

Ale choć nie można odchrzcić się -- ponoć można przechrzcić się. :)
Czy zatem taki (lub taka) przechrzta jest podwójnie chrzczony?
(i musi płacić na oba Kościoły jednocześnie, aby dotrzeć do zbawienia?)
2011-09-08 13:59:20 UTC
Post by Rafał Maszkowski
[...]
"Konferencja Episkopatu Polski 29 września 2008 ustaliła procedurę wobec
osób chcących dokonać apostazji."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Apostazja
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Tomasz Minkiewicz
2011-09-08 15:54:36 UTC
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
[...]
Ale to nie jest odchrzczenie. Jeśli apostata ponownie zmieni zdanie, to
już drugi raz chrzczony nie jest.
Tomasz Minkiewicz <***@gmail.com>
Rafał Maszkowski
2011-09-08 16:06:21 UTC
Post by Rafał Maszkowski
[...]
Ta procedura jest już nieważna, po zmianie prawa kanonicznego, które
teraz w ogóle nie dopuszcza wystąpienia.
http://wystap.pl/watykan-potwierdza-actus-formalis-juz-nie-ma/

Ale jest też prawo państwowe i, okulawiona (z dopiskiem typu "i
czasopisma), ustawa o danych osobowych. Więc można, ale zależy kto w
jakie prawo wierzy.

R.
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-09-08 21:44:52 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
Rafał Maszkowski
2011-09-08 15:58:29 UTC
Post by Rafał Maszkowski
Łatwo przedłużyć do siedmiu: Odchrzczę się! (magiczną suszarką).
Nie ma czegoś takiego -- może kiedyś Chińczycy wyprodukują, ale
Ależ sam widziałem procedurę - na YouTube. I w nią wierzę, więc jest
prawomocna.

R.
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-09-08 21:22:49 UTC
Nie ma czegoś takiego -- może kiedyś Chińczycy wyprodukują, ale
Ależ sam widziałem procedurę - na YouTube. I w nią wierzę, więc jest prawomocna.
Mnie na lekcjach religii (ponad 30 lat temu) uczono, że nie można odchrzcić się. :)
Rafał Maszkowski
2011-09-09 07:07:06 UTC
[...]
Jeżeli ktoś tak ustalił, to oczywiście, że nie można. A jeżeli ktoś inny
ustalił inaczej - to można.

R.
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-09-14 16:50:36 UTC
Post by Rafał Maszkowski
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
Mnie na lekcjach religii (ponad 30 lat temu)
uczono, że nie można odchrzcić się. :)
Jeżeli ktoś tak ustalił, to oczywiście, że nie można.
No widzisz. :)
Post by Rafał Maszkowski
A jeżeli ktoś inny ustalił inaczej - to można.
Może każdy, czy ochrzczony po tym ustaleniu? ;)
Pytanie absurdalne -- nie chrzciliśmy się, ale
nas chrzczono, gdy nie mieliśmy wiele do
powiedzenia (byliśmy niemowlakami?) w tej
materii a Bóg być może ;) widzi to wszystko nieco ;) inaczej niż kapłani...

Gdy mnie chrzczono -- Kościół rzymskokatolicki utożsamiano z Polską :)
a ateizm -- z bolszewizmem...

Od ;) strony językowej -- na pewno można 'odchrzcić', :) choć
sam przedrostek 'od-' ma wiele znaczeń. :)

-- 'odrodzić się' nie oznacza... ;)
-- 'odbudować' to nie burzyć ;)
-- 'odroczyć' chyba nie pochodzi od roczenia
-- 'oddać' należy po pożyczeniu, nie zaś po daniu
-- a nawet można 'oddać się' bez pożyczania czy dawania
-- 'oddalić' nie jest tożsame ze zbliżeniem ;)

Od :) tych różnych znaczeń (i bałaganu) głowa może zaboleć (lub
rozboleć) i nawet proszki od :) bólu głowy nie pomogą od :) razu...
Post by Rafał Maszkowski
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)
A co będzie, jeśli ów nakaz wykonają (jak zwykle) w połowie?
Czyli walczyć będą, ale zwyciężać nie będą? :)
2011-09-14 16:53:23 UTC
[...]
Już po wysłaniu zauważyłem, że czasami coś robimy

odruchowo

i wcale nie mamy na myśli czynności okołokopulacujnych...
Choć -- kto wie. :)
e***@gmail.com
2013-06-19 08:27:33 UTC
Pani Ewo,

ale to w praktyce i tak tylko trzy dźwięki.

Szymon

Jarosław Sokołowski
2011-08-26 19:23:04 UTC
Post by Bydlę
Sytuacja mnie napadła i zmusiła do poszukania najdłuższych zbitek
spółgłosek w polskich wyrazach.
Spółgłosek, czy literek, które nie oznaczają samogłosek?
Post by Bydlę
WSTRZąsający , roZSTRZelany i beZWZGLędny dają wynik - pięć.
Teraz już jasne.
Post by Bydlę
Ale nie mogę wykoncypować zbitki sześciospołgłoskowej (lub dłuższej) -
jest taka?
Szybki grep po słowniku firefoksa pokazuje takie rzeczy jak rozpieRZCHŁSZy
-- siedem.
Post by Bydlę
Jeśli w tern upał ma ktoś chwilę na taką zagwozdkę, to proszę uprzejmie
o naprowadzenie, lub ordynarną pomoc na tacy.
Co to się teraz porobiło. Chyba do żłoba.
Bydlę
2011-08-26 22:53:14 UTC
Post by Bydlę
Sytuacja mnie napadła i zmusiła do poszukania najdłuższych zbitek
spółgłosek w polskich wyrazach.
Spółgłosek, czy literek, które nie oznaczają samogłosek?
Literek, które nie oznaczają samogłosek.
W szkole mi mówili, że to spółgłoski są...
Post by Jarosław Sokołowski
rozpieRZCHŁSZy
-- siedem.
Dziękuję bardzo - wprawdzie wymówić trudno, ale pasuje.
:-)
Post by Bydlę
Jeśli w tern upał ma ktoś chwilę na taką zagwozdkę, to proszę uprzejmie
o naprowadzenie, lub ordynarną pomoc na tacy.
Co to się teraz porobiło. Chyba do żłoba.
Żłob i taca są silnie ze sobą związane.
Od tysiąca lat z okładem...
Bydlę
Mirosław Zalewski
2011-08-26 23:09:32 UTC
sobota, 27 sierpnia 2011 00:53 wielka mądrość na czytelników
Post by Bydlę
Literek, które nie oznaczają samogłosek.
W szkole mi mówili, że to spółgłoski są...
Ale „rz” w słowie „morze” to jedna spółgłoska czy dwie?
--
Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
Mirosław Zalewski
Jarosław Sokołowski
2011-08-26 23:32:11 UTC
Post by Bydlę
Literek, które nie oznaczają samogłosek.
W szkole mi mówili, że to spółgłoski są...
Ale "rz" w słowie "morze" to jedna spółgłoska czy dwie?
Jeśli przyjmiemy zasadę, że "ch", "rz", "cz" i "sz" są to
pojedyncze spółgłoski, to to słowo "beZWZGLędnie" należy
do pięciospółgłoskowych rekordzistów.
2011-08-26 23:14:42 UTC
Post by Bydlę
[...]
Mi w szkole mówili, że głoski się wymawia, a litery pisze. Później
(ale to już nie w szkole) dowiedziałem się, że niektóre nację traktują
na przykład "ch" jakby to była jedność. Jedna litera lub głoska. Stąd
moje pytanie.
Post by Bydlę
Post by Jarosław Sokołowski
rozpieRZCHŁSZy -- siedem.
Dziękuję bardzo - wprawdzie wymówić trudno, ale pasuje.
:-)
Jeszcze są chyba ze cztery takie słowa siedmiospółgłoskowe.
Post by Bydlę
[...]
Ja tam widziałem co innego przywiązane u źłobu.

My jesteśmy pesymiści
Naszym herbem dąb bez liści
Źle było, źle będzie
W całej Polsce i wszędzie
Ludek Vasta
2011-08-27 03:38:40 UTC
Mi w szkole mówili, że głoski się wymawia, a litery pisze. Później
(ale to już nie w szkole) dowiedziałem się, że niektóre nację traktują
na przykład "ch" jakby to była jedność.
Tak jest np. w czeskim.
Post by Jarosław Sokołowski
Jeszcze są chyba ze cztery takie słowa siedmiospółgłoskowe.
Z ciekawością czytam ten wątek... :)

Luděk
Aicha
2011-08-27 11:54:18 UTC
Post by Ludek Vasta
[...]
Z tego, co pamiętam, w czeskim są też wyrazy bezspółgłoskowe. Zdaje się,
że nawet jakiś wierszyk z nich jest ułożony. Znasz może?
--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku
Aicha
2011-08-27 12:06:01 UTC
Post by Aicha
Post by Ludek Vasta
[...]
O, znalazłam :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Str%C4%8D_prst_skrz_krk

Jak nie pisać po angielsku
Ludek Vasta
2011-08-27 12:50:50 UTC
Post by Aicha
Z tego, co pamiętam, w czeskim są też wyrazy bezspółgłoskowe. Zdaje się,
że nawet jakiś wierszyk z nich jest ułożony. Znasz może?
Chyba już nawet przytaczałem...

Vlk zdrh z Brd.
Blb!
Z mlh vtrh skrz strž v tvrz srn.
Zvrh smrk, strhl drn,
mrskl drn v trs chrp.
Zhlt hrst zrn skrz krk,
Pln zrn vsrk hlt z vln.
Vlk brk, prsk, krk, prd, zmlk, zvlh, zmrz
- smrt!

No i w dodatku prawdopodobnie dwa najdłuższe słowa bezsamogłoskowe:
- scvrnkls
- čtvrtsmršť

Ludek
Jarosław Sokołowski
2011-08-27 13:04:19 UTC
Post by Ludek Vasta
- scvrnkls
- čtvrtsmršť
A to już takie sprawiedliwe nie jest. Bo skoro się nie stawia
samogłosek tam, gdzie inni je piszą, to walka jest nierówna.
Zresztą i tak nie podskoczymy Żydom -- w hebrajskim samogłoski
w ogóle nie mają przyporządkowanych żadnych liter.
Marek 'marcus075' Karweta
2011-08-29 21:39:50 UTC
Post by Aicha
Z tego, co pamiętam, w czeskim są też wyrazy bezspółgłoskowe. Zdaje się,
że nawet jakiś wierszyk z nich jest ułożony. Znasz może?
To nie wierszyk, to zdanie: Strč prst krz krk ("Przełóż palec przez
gardło")
Bazuje na zgłoskotwórczym 'r'. W czeskim i słowackim pełno takich słów,
jakiś vlk na przykład. W słowackim jest o tyle zabawnie, że jest też długie
"r" i "l", stąd genetiv pluralis od "vrba" (wierzba) - vŕb, od "vlna"
(fala) - vĺn. Etc, etc.
--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.
Marek 'marcus075' Karweta
2011-08-29 22:30:20 UTC
Marek 'marcus075' Karweta, Mon, 29 Aug 2011 23:39:50 +0200,
Post by Marek 'marcus075' Karweta
Bazuje na zgłoskotwórczym 'r'. W czeskim i słowackim pełno takich słów,
jakiś vlk na przykład.
Brrrr. Błąd. W "vlk" nie ma "r" oczywiście. Ale "l" też jest
zgłoskotwórcze.
Jarosław Sokołowski
2011-08-27 12:51:13 UTC
Post by Ludek Vasta
[...]
Wiem. Sądzę, że takie traktowanie wynika u was z poczucia
sprawiedliwości. Bo skoro udało wam się wyeliminować
dwuznaki "sz", "cz", "rz" i zastąpić je przez "š", "č", "ř",
to przecież jakieś "ch" nie może być wyjątkiem.
Post by Ludek Vasta
Post by Jarosław Sokołowski
Jeszcze są chyba ze cztery takie słowa siedmiospółgłoskowe.
Z ciekawością czytam ten wątek... :)
Opierzchłszy, rozpierzchłszy, spierzchłszy, zmierzchłszy --
te cztery są w słowniku. Sześciospółgłoskowych jest aż 50.
Są to słowa takie jak kontrprzykład i kontrsztaba. Albo
najwsztrzemięźliwiej. Uszczknąć -- też ładne słowo. Jeszcze
marszcznica i zwykła zmarszczka.
al
2011-08-29 10:11:53 UTC
[...]
Poniższy przykład już tu kiedyś serwowałem, ale w innym temacie. Otóż w j.p. da
się napisać aż sześć jednakowych spółgłosek pod rząd.

Towarów w ww. wwożonych kontenerach nie otwierać.

Komu by się nie spodobało ww., to cztery kolejne "w" to też niemało.

al
2011-08-29 11:42:02 UTC
Post by al
[...]
Jazz z zziajanym saksofonistą.
Marek 'marcus075' Karweta
2011-08-29 21:41:36 UTC
Jarosław Sokołowski, Sat, 27 Aug 2011 12:51:13 +0000 (UTC),
[...]
Jeszcze ciekawostka: w serbskim, chorwackim, bośniackim, czarnogórskim i
słoweńskim "nj" traktuje się jak jedną literę :-)
Waldemar Krzok
2011-09-02 12:01:18 UTC
[...]
jako jedną głoskę. Co nie przeszkadza, że w słownikach jest traktowane jako
całość. W niemieckim qu jest też tak czasem traktowane.

Waldek
Bydlę
2011-08-27 09:30:31 UTC
Mi w szkole mówili, że głoski się wymawia, a litery pisze.
Tak jest, uszy po sobie kładę i 30 minut na grochu.
Bydlę
dK

dK
Tomasz Minkiewicz
2011-08-29 10:36:59 UTC
On Fri, 26 Aug 2011 20:33:08 +0200
Post by Bydlę
Witam!
Sytuacja mnie napadła i zmusiła do poszukania najdłuższych zbitek
spółgłosek w polskich wyrazach.
WSTRZąsający , roZSTRZelany i beZWZGLędny dają wynik - pięć.
A trzeba było, zamiast szukać, zajrzeć na pl.hum.poLSZCZyzna. Tylko
zajrzeć, nawet nie pytać. ;)
Tomasz Minkiewicz <***@gmail.com>
PiotRek
2011-08-29 22:34:40 UTC
Post by Tomasz Minkiewicz
A trzeba było, zamiast szukać, zajrzeć na pl.hum.poLSZCZyzna. Tylko
zajrzeć, nawet nie pytać. ;)
O! :-)))

Piotr
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-08-29 13:59:26 UTC
Post by Bydlę
Jeśli w tern upał
Powyższy zbitek jest nielegalny!!!
[musiałem go jakoś zbić z pantałyku]

W nagrodę dam Ci długie słowo -- prestidigitatoramator.
Aby było jasne -- fotoamator jest w SJP.

fotoamator m IV, DB. -a, Ms. ~orze; lm M. ~orzy, DB. -ów

<<człowiek zajmujący się fotografowaniem niezawodowo, z amatorstwa>>
Początkujący fotoamator.

Na moje oko -- 21 liter. :) Mogę też pokazać Ci zbitek trzech samogłosek. ;)
2011-08-29 15:19:23 UTC
W nagrodę dam Ci długie słowo -- prestidigitatoramator.
Wchodzę i dokładam 7.
antydisestabliszmentarianizm (28)
123456789_123456789_12345678

Sprzed wojny pamiętam takie (chyba lekko naciągane)
Konstantynopolitańczykowianeczka :) (32)
123456789_123456789_123456789_12

To chyba miało być zdrobniałe określenie córki
Konstantynopolitanina, zwanego także Kontantynopolitańczykiem :P
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
Na moje oko -- 21 liter. :) Mogę też pokazać Ci zbitek trzech samogłosek. ;)
wieje -> 4 :P

Układałem kiedyś zdanie według krytriów następujących:
1. zawiera wszystkie polskie diakrytyki,
2. składa się z jak najmniejszej ilośći liter,
3. żadna litera się nie powtarza.

Przykład "Zażółć gęślą jaźń" - 15 liter i nie spełnia warunku 3.
Mój wynik to 12 znaków - znajduje się na samym dole.
Poda ktoś krósze? (możemy odpuścić warunek 3. :)

Łódź Ań ślę żąć
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Slawek Kotynski
2011-08-29 15:28:39 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by Eneuel Leszek Ciszewski
W nagrodę dam Ci długie słowo -- prestidigitatoramator.
Wchodzę i dokładam 7.
antydisestabliszmentarianizm (28)
123456789_123456789_12345678
A jak tak, to jeszcze
antydisestabliszmentarianista
i wreszczie
pseudoantydisestabliszmentarianista
123456789_123456789_123456789_12345 (35)

a jeśli użnać twóch chwyt z amatorem to dostajemy

pseudoantydisestabliszmentarianistaamator <LOL>
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Eneuel Leszek Ciszewski
2011-09-02 10:47:37 UTC
Post by Slawek Kotynski
[...]

pseudoantydisestabliszmentarianistaamatorka
pseudoantydisestabliszmentarianistaamatorzyna
pseudoantydisestabliszmentarianistaamatorzynka

amatorzyna -- może być jako patałach?
amatorzynka -- jako kobieta amotorzyna? ;)

Jak widać -- długie słowa nie są zrozumiałe. :)
Podobnie rzecz się ma z długimi zdaniami.
Krótkimi słowami też trudno porozumiewać się.
Takoż -- ze zdaniami. :)
2011-09-03 23:26:18 UTC
Post by Slawek Kotynski
[...]

Sio... ;)

butyloacetyloaminopropionowego
123456789_123456789_123456789_ 30

Ale ponoć też tylko na godzinę -- za to nie cuchnie jak Off itp... :)
Jakiś wędkarz, widząc mnie wijącego się w boleściach, ;) spryskał mnie tym specyfikiem...
(dzięki czemu nadal żyję...)
r***@poczta.onet.pl
2011-09-15 13:19:30 UTC
Post by Bydlę
Ale nie mogę wykoncypować zbitki sześciospołgłoskowej (lub dłuższej) -
jest taka?
chrzściny
2011-09-16 17:51:19 UTC
Post by r***@poczta.onet.pl
Post by Bydlę
Ale nie mogę wykoncypować zbitki sześciospołgłoskowej (lub dłuższej) -
jest taka?
chrzściny
Dać mu wódki! :D
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
Krystian Zaczyk
2011-09-17 09:33:59 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by r***@poczta.onet.pl
Ale nie mogę wykoncypować zbitki sześciospołgłoskowej (lub dłuższej) - jest taka?
chrzściny
Dać mu wódki! :D
Zchrzczonej!

Krystian
Jarosław Sokołowski
Krystian Zaczyk

Krystian
Jarosław Sokołowski
2011-09-17 16:49:01 UTC
Post by Krystian Zaczyk
Post by Slawek Kotynski
Post by r***@poczta.onet.pl
Post by Bydlę
[...]
Chrzęskrzyboczek pacionkociewiczarokrzysztofoniczny.
Krystian Zaczyk
2011-09-17 19:27:24 UTC
Post by Krystian Zaczyk
Post by Slawek Kotynski
Post by r***@poczta.onet.pl
Post by Bydlę
[...]
Zchrzścztrwonej chrzęskrzyboczkiem pacionkociewiczarokrzysztofonicznym.

Krystian